Naivitate

Păcălită prin metoda fiului care a avut un accident, deși i s-a spus că s-ar putea să fie o înșelăciune



Aproape în fiecare săptămână, cel puțin un sucevean cade în plasa escrocilor care îl păcălesc că fiul lui a avut un accident grav și are nevoie urgentă de bani fie pentru medic, fie pentru a se împăca cu familia victimei peste care a dat cu mașina.
Toată înșelăciunea este comisă prin telefon, după un scenariu deja bine cunoscut. „Fiul” sună chipurile acasă și, cu o voce de om suferind, susține că se află în spital, îi spune părintelui că nu poate vorbi și îl pasează la telefon pe așa-zisul avocat care își începe „pledoaria” cu accidentul și necesitatea trimiterii urgente a unei sume semnificative de bani.
În ciuda numeroaselor știri despre această metodă apărute în mass-media, escrocii continuă să găsească naivi pe care să îi păcălească.
Ultimul exemplu este cel al unei femei de 64 de ani, din comuna Putna.
Calina C. a fost sunată vineri, în jurul prânzului, pe telefonul fix, de un individ care i-a spus că este fiul ei, a fost implicat într-un accident rutier și, pentru că a suferit leziuni grave, a fost transportat de urgență cu un elicopter la un spital din București.
Adevăratul fiu al femeii, un bărbat în vârstă de 40 de ani, se află în județul Timiș, însă Calina C. nu s-a gândit să îi dea un telefon, ci a crezut întru totul povestea escrocilor.
Așa-zisul fiu i-a spus că nu poate vorbi prea mult și i l-a dat la telefon pe „avocatul” său, în realitate un alt escroc. Acesta din urmă i-a spus că îl va ajuta pe fiul ei, însă trebuie să i se achite onorariul, în sumă de 2.600 de lei.
„Victima s-a deplasat în municipiul Rădăuți, la o bancă la care avea un cont de economii, a retras suma de 1.000 de euro, din care a schimbat 700 de euro, iar ulterior s-a prezentat la un ghișeu pentru a depune banii. Deși oficianta a atenționat-o pe victimă cu privire la faptul că depunerea banilor poate constitui o înșelăciune, femeia de 64 de ani a declarat că dorește să trimită acei bani fiului ei”, a povestit purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Suceava, inspectorul principal Ionuț Epureanu.
După efectuarea transferului de bani, victima a discutat telefonic cu fiul său, care i-a spus că nu a fost implicat în vreun accident rutier și astfel femeia și-a dat seama că a fost înșelată.
„Deși polițiștii au atras atenția asupra măsurilor de prevenire a acestui gen de infracționalitate, numai în luna precedentă s-au înregistrat cinci cazuri de înșelăciune, prejudiciul depășind 15.000 de lei. Polițiștii vă recomandă să nu dați curs acestor solicitări, deoarece nu constituie decât mijloace de îmbogățire facilă pentru infractori, prejudiciul fiind greu de recuperat ulterior”, a precizat inspectorul principal Ionuț Epureanu.