Nereguli

Operator de telefonie mobilă, amendat de Protecția Consumatorilor



Elena Oanea : „Operatorul avea obligația să-i furnizeze serviciul pe care se angajase să-l presteze prin contract”
Elena Oanea : „Operatorul avea obligația să-i furnizeze serviciul pe care se angajase să-l presteze prin contract”

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava (CJPC) a aplicat, în ultima lună, două amenzi în cuantum total de 8000 de lei unui operator de telefonie mobilă, sancțiuni aplicate după verificarea unor reclamații depuse la CJPC.
Șeful CJPC Suceava, Elena Oanea, a spus că „în prima situație operatorul a fost sancționat cu 5000 de lei din cauză că nu și-a respectat clauzele contractuale”.
Astfel, un prim caz este cel al unui consumator care a încheiat un contract cu un astfel de operator și era nemulțumit de faptul că în zona în care locuiește nu are semnal. Serviciul Relații cu Clienții l-a asigurat că pe raza comunei în care domiciliază, respectiv satul Argel, stațiile care deservesc zona sunt operaționale. Pe de altă parte, departamentul juridic al operatorului de telefonie mobilă a recunoscut că zona Argel este parțial ocupată.
„Operatorul avea obligația să-i furnizeze serviciul pe care se angajase să-l presteze prin contract, astfel încât abonamentul să fie operațional, sau, dimpotrivă, să nu încheie contractul, informându-l pe consumator despre lipsa semnalului în acea zonă”, a precizat Elena Oanea. Operatorul nu a respectat obligațiile contractului, a afectat interesele economice ale consumatorului, încălcând prevederile legale și în consecință a fost sancționat cu o amendă de 5000 de lei.
Publicitate înșelătoare

În altă situație, același operator a mai fost sancționat pentru practică comercială incorectă, întrucât s-a dovedit că un anumit avantaj prezentat într-o ofertă publicitară nu exista decât în anumite condiții. Astfel, la o promoție promovată, furnizorul de servicii de telefonie nu aplica tarifarea la secundă, mai avantajoasă conform promoției, după primul minut de convorbire, ci abia după trei minute. Astfel, consumatorii erau condiționași ca în mod concret să efectueze convorbiri mai lungi de trei minute pentru a putea beneficia de tarifarea mai avantajoasă, conform promoției. Pentru această încălcare a normelor legale, operatorul de telefonie mobilă a fost sancționat cu o amendă de 3000 de lei, plătibilă integral.
„Sfătuim consumatorii să păstreze toate documentele care au legătură cu încheierea contractului și să se adreseze în scris, cu număr de înregistrare, operatorului economic, pentru eventuale nemulțumiri. Toate aceste înscrisuri sunt foarte importante la soluționarea favorabilă, în interesul consumatorilor, a reclamațiilor depuse la CJPC Suceava”, a mai spus Elena Oanea.



Recomandări

Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor

Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor
Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor

Afaceristul cu mobilă Vlăduț Luchian, condamnat definitiv și trimis la pușcărie după ce a înșelat 11 persoane

Afaceristul cu mobilă Vlăduț Luchian, condamnat definitiv și trimis la pușcărie după ce a înșelat 11 persoane
Afaceristul cu mobilă Vlăduț Luchian, condamnat definitiv și trimis la pușcărie după ce a înșelat 11 persoane

Afaceristul cu mobilă Vlăduț Luchian, condamnat definitiv și trimis la pușcărie după ce a înșelat 11 persoane

Afaceristul cu mobilă Vlăduț Luchian, condamnat definitiv și trimis la pușcărie după ce a înșelat 11 persoane
Afaceristul cu mobilă Vlăduț Luchian, condamnat definitiv și trimis la pușcărie după ce a înșelat 11 persoane