– Prefectul de Suceava, Orest Onofrei, a precizat că începând din anul 2007 va fi introdus un sistem de audiențe publice
Prefectul de Suceava, Orest Onofrei, s-a arătat nemulțumit de relația care există între funcționarii publici din instituția pe care o conduce și locuitorii județului Suceava. Onofrei a precizat că anual, la nivelul Prefecturii Suceava sunt depuse cel puțin 10.000 de petiții și sesizări, care, în cea mai mare parte, primesc un răspuns nefavorabil. Prefectul a mai precizat că la această cifră se adaugă cele peste 30.000 de sesizări și dosare de revendicare de terenuri depuse în baza Legii 247/2005 privind reforma în domeniul proprietății, dintre care la mai mult de două treimi s-a emis un răspuns nefavorabil. „Răspunsurile date de noi îi nemulțumesc pe cei mai mulți dintre cei care depun aceste sesizări. Și asta deoarece, fie oamenii așteaptă să primească un răspuns care să le dea dreptate, și în cele mai multe cazuri acest lucru nu se poate întâmpla, fie există o problemă și în atitudinea unor funcționari publici care nu face tot ceea ce trebuie”, a declarat prefectul de Suceava. În aceste condiții, el a afirmat că începând cu luna ianuarie 2007, în cadrul Prefecturii Suceava va fi înființat un birou care se va ocupa direct de relațiile cu publicul. Onofrei a precizat că în cadrul acestui birou își vor desfășura activitatea toți funcționarii publici din cadrul Prefecturii, astfel încât să existe o relație directă între aceștia și cetățeni. „În fiecare zi, câte doi funcționari publici din Prefectură vor lucra la acest birou, astfel încât persoanele care vin cu anumite probleme să discute direct cu cei care ar trebui să le rezolve anumite probleme. Și dacă cineva vine la Prefectură pentru a depune reclamații, în primul rând ei trebuie să discute cu funcționarii publici, care vor lucra în cadrul acestui birou”, a spus Onofrei. El a mai adăugat că începând cu luna ianuarie 2007, va fi modificat și modul în care se vor desfășura audiențele în cadrul Prefecturii Suceava. Astfel, prefectul a precizat că din anul 2007 se intenționează introducerea audiențelor publice. „Este posibil ca mai multe persoane să aibă aceeași problemă, și atunci putem discuta cu toți în același timp. Deci, pe de o parte, timpul de răspuns pentru aceștia ar fi cu mult mai mic, iar pe de altă parte se creează și o anumită presiune asupra celor care doresc să insiste cu anumite probleme. Și asta pentru că audiențele de la Prefectură nu trebuie să fie un fel de proces de , iar prefectul nu trebuie să fie duhovnic”, a declarat Onofrei.






