Tragedia din Muntenegru putea fi evitată dacă parapetul de pe marginea drumului ar fi fost unul de tip „greu” și ar fi rezistat la impactul cu autocarul, a declarat vineri, la conferința MEDIAFAX, șeful Seviciului Legalitate Transporturi și Control Tehnic din Poliția Rutieră, George Grigore.
„Pot să vă spun, vizavi de accidentul din Muntenegru, că acest accident putea avea urmări foarte ușoare dacă acolo ar fi fost ceea ce, în termeni tehnici, se numește parapet greu, care atunci când este lovit perpendicular de o mașină de transport marfă sau persoane, efectiv aruncă mașina înapoi pe șosea. Având în vedere și acea diferență de nivel între platforma viaductului și, fundul prăpastiei, de aproximativ 30-40 de metri, era necesar un asemenea parapet. Ce era acolo nici nu era parapet, nici nu știu cum să-i spun, era pus acolo eventual să nu cadă în prăpastie pietonul care traversează acel viaduct”, a spus comisarul șef George Grigore, la conferința „Mediafax Talks About Transport & Logistics”.
Șeful Serviciului Legalitate Transporturi și Control Tehnic din Poliția Rutieră a mai spus că, deși din punct de vedere al infrastructurii, România „stă mult mai bine decât Muntenegru”, la noi este nevoie de autostrăzi. Acesta a explicat că este nevoie cel puțin de o autostradă care să tranziteze axa „vest-sud”, pentru că autostrada este un drum pe care se poate circula cu viteză, în siguranță.
„Considerăm că, totuși, dacă am avea o autostradă care să lege aceste puncte cardinale, ar atrage tot traficul de tranzit între aceste zone și s-ar reduce cu mult numărul accidentelor rutiere”, a precizat comisarul șef George Grigore.
Un autocar al firmei Gregory Tour, în care se aflau turiști români, s-a răsturnat într-o prăpastie, duminică, în jurul orei 18.00, ora României, în Muntenegru. În urma accidentului și-au pierdut viața 18 persoane, printre care și șoferul autocarului, iar alte 29 au fost rănite. Răniții au fost aduși în România marți, cu două aeronave militare, și internați la spitalele Universitar, Floreasca, Elias și Bagdasar-Arseni.
Parchetul instanței supreme face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârșirea infracțiunii de ucidere din culpă. Secția de urmărire penală și criminalistică a Parchetului Înaltei Curți de Casație și Justiție a cerut sprijinul autorităților din Muntenegru în acest caz, au precizat reprezentanții instituției.
Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, citate de presa locală.