Când se vrea, se poate!

O sută de ceferiști au lucrat în ture, non-stop, și au redeschis calea ferată la Dornești în trei zile



Vagoanele trenului deraiat au fost descărcate și scoase din gabaritul căii ferate
Vagoanele trenului deraiat au fost descărcate și scoase din gabaritul căii ferate

Calea ferată Dornești-Putna a fost redeschisă pentru traficul de călători și pentru cel de marfă în noaptea de miercuri spre joi, după doar trei zile de la gravul accident cu trenul de marfă care a deraiat pe podul de peste apa Sucevei de la Dornești. Spre surprinderea generală, CFR SA și-a mobilizat exemplar oamenii, astfel că în doar trei zile (practic mai puțin de trei zile) cele patru vagoane deraiate au fost descărcate, scoase din gabaritul căii ferate, iar apoi linia a fost reparată.
„Din data de 19 august (n.r. trenul a deraiat luni, 19 august, în jurul orei 14.00) până la redeschiderea circulației, în jur de 100 de lucrători feroviari din cadrul diviziilor linii, electrificare și intervenții ai Sucursalei Regionale CF Iași au lucrat în ture, 24 de ore din 24, pentru restabilirea traficului pe acest interval, iar pentru asigurarea continuității transportului feroviar, CFR SA a pus la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare între stațiile Dornești și Putna”, se arată într-un comunicat al CFR.
Activitatea vagoanelor de marfă din zonă, în special pentru firmele de procesare lemn, se dovedește foarte importantă din punct de vedere economic atât pentru beneficiari, cât și pentru CFR, astfel că problema a fost rezolvată în timp record.
CFR SA a mai transmis că la podul pe care a deraiat trenul s-a intervenit cu trei macarale, cu trei utilaje multifuncționale cu deplasare mixtă rutier-feroviar, cu utilaje de tip buldo-excavator, cu utilaje de mică mecanizare și cu grup electrogen.
Primul tren înscris în circulație care a tranzitat zona a fost R 5622, pe relația Putna – Suceava, cu plecare din stația Putna în dimineața zilei de joi, 22 august, la ora 05:54.
Trenurile Suceava-Putna au revenit așadar pe traseu de ieri dimineață, după graficul de circulație normal. Cei de la CFR nu au adus precizări suplimentare legate de starea podului pe care s-a produs deraierea, pe care se circula și înainte cu restricții majore.
Este de apreciat cu câtă rapiditate s-au mișcat cei de la CFR în acest caz, astfel că nu ezităm în a întări concluzia din supratitlu: „când se vrea, se poate”.
Pe perioada celor trei zile cât linia a fost închisă, trenurile Suceava-Putna au circulat doar până la Dornești, restul distanței fiind asigurată prin transbordare auto. Merită de remarcat și aici pozitiv că cei de la CFR Călători au apelat la această variantă și nu au anulat trenurile la care aveau deja bilete vândute.
Reamintim că luni, 19 august, în jurul orei 14,00, un convoi format din 25 de vagoane, care transporta pal, a deraiat în timpul manevrelor de dirijare dinspre Rădăuți spre Dornești. Patru dintre vagoane au sărit de pe șine, unul înclinându-se foarte mult și părând a fi în pericol de prăbușire în albia râului. Din fericire, nu au fost victime.
Referitor la cauza accidentului, nu a fost comunicat încă ceva oficial.



Recomandări

Contract semnat, inclusiv pentru execuția electrificării căii ferate de la Dărmănești și până la frontiera cu Ucraina

Perspective reale pentru electrificarea liniei care leagă România de Ucraina, prin județul nostru
Perspective reale pentru electrificarea liniei care leagă România de Ucraina, prin județul nostru

Polițiștii i-au avertizat pe tineri, timp de o săptămână, privind „Selfie-ul pe tren”, o nebunie care a provocat doi morți și doi răniți grav în județul nostru

Polițiștii i-au avertizat pe tineri, timp de o săptămână, privind „Selfie-ul pe tren”, o nebunie care a provocat doi morți și doi răniți grav în județul nostru