Dispozitivul folosit pentru blocarea banilor în bancomat folosit de hoții care au făcut „tranzacții” la mai multe ATM-uri din municipiul Suceava, dar și alte localități din județ, este de fapt o riglă banală prevăzută cu o bandă adezivă, care se lipește pe capacul fantei.
A recunoscut-o chiar suspectul prins, miercuri seară, în apropierea unui bancomat din cartierul Zamca.
Tânărul, Cătălin Mariciuc, în vârstă de 18 ani, a declarat însă că și el a învățat metoda de la alți tineri și că era prima oară când o încerca. A fost prins de o patrulă mixtă polițist-jandarmi, după ce a încercat să ridice 200 de lei, bani pe care cu puțin timp înainte o femeie a vrut să-i scoată de pe cardul ei, însă nu a reușit.
„Tânărul a recunoscut că el a amplasat dispozitivul în cauză cu scopul de a face rost de bani”, se arată într-un comunicat al Inspectoratului de Poliție Județean, precizându-se că pe numele suspectului a fost emisă ordonanță de reținere pentru 24 de ore. Ieri, procurorul de caz a decis ca tânărul să fie cercetat în stare de libertate.
În ultima perioadă, pe raza municipiului Suceava, au fost comise cinci furturi prin această metodă, prejudiciul fiind de circa 3.000 de lei. La mijlocul lunii trecute, de exemplu, doi indivizi au încercat să folosească dispozitivul riglă la un bancomat din cartierul George Enescu, însă personalul băncii a sesizat tentativa de furt și a alertat poliția. Cei doi suspecți nu au renunțat și s-au deplasat la Rădăuți, unde și-au încercat norocul la un alt bancomat.
Dispozitivul a funcționat, iar o femeie care încerca să scoată 1.000 de lei a rămas cu banii blocați. Văzând că ATM-ul funcționează, dar banii nu i-au fost virați, aceasta a plecat pentru a cere spijin personalului bancar. A fost momentul în care unul dintre indivizi s-a apropiat și a scos banii, dispărând cu cei 1.000 de lei ai păgubitei.
Pe 16 iunie, s-a înregistrat un alt furt similar la un bancomat de pe Calea Obcinilor. Hoții au reușit să ia 910 lei din cei circa 3.000 de lei pe care a intenționat să-i extragă din bancomat un client al băncii respective.
Clienții care folosesc ATM-uri, indiferent de bancă, sunt sfătuiți ca, în cazul în care aparatul se blochează după solicitarea banilor, să rămână pe loc și să solicite ajutor telefonic, poliției sau personalului băncii.