Deși este moartă din anul 1998, Cornelia Doroftei este declarată marea câștigătoare a tragerii la sorți organizată de la Pandora Cosmetics SRL, firmă care, prin texte tendențioase, încearcă să păcălească persoanele credule pentru a le comanda produsele
Pliantele mincinoase au ajuns și la o persoană decedată deoarece „țeparii” își aleg viitoarele victime la întâmplare, consultând listele cu persoanele înscrise în tabelele din scările de bloc
O femeie moartă încă din anul 1998 a fost anunțată că a intrat în posesia unui apartament. Aceasta este declarată marea câștigătoare a tragerii la sorți organizate de firma Pandora Cosmetics, fiind invitată să-și dea aprobarea pentru întocmirea actelor notariale pentru transferul imobilului pe numele ei. „În momentul în care am verificat cutia poștală de la apartamentul în care a locuit mama mea am constatat cu stupoare că numele ei este trecut pe lista de câștigători ai unui concurs”, ne-a declarat Paul Doroftei, fiul decedatei. În realitate nu este vorba decât despre vestitele „țepe” prin poștă trimise de reprezentanții Pandora Cosmetics SRL care, prin texte tendențioase, încearcă să păcălească persoanele credule pentru a le comanda produsele. Pliantele mincinoase au ajuns și la o persoană decedată deoarece „țeparii” își aleg viitoarele victime la întâmplare, consultând listele cu persoanele înscrise în tabelele din scările de bloc „Rezultatele tragerii la sorți sunt acum finale: Cornelia Doroftei a câștigat un apartament”, acesta este mesajul scris cu litere de șchioapă de „țepari” pe pliantele trimise către femeia decedată în anul 1998. Trebuie precizat că acest caz nu este singular, în ultimele zile multe persoane din municipiu primind plicuri cu astfel de pliante. În toate cazurile persoana care primește respectivul plic este declarată câștigătoare a unui apartament cu două camere. Pliantele sunt „dotate” și cu un certificat de „câștigător” pe care cei care le primesc trebuie să-l completeze. „Bifează selecția ta pe spatele talonului (câștigătorul trebuie să aleagă unul din „miraculoasele” accesorii și obiecte ce pot fi achiziționate cu cel puțin 500.000 de lei vechi). Trimite-l înapoi la firmă în următoarele 10 zile. Asta e tot ce vrem de la tine. De fapt, aceeași procedură am cerut-o și de la ceilalți câștigători. Fiecare a răspuns cum a fost îndrumat și fiecare a fost răsplătit foarte generos”, scrie în pliant. Așadar, scopul trimiterii acestor pliante este de a-i convinge pe creduli să comande unul din produsele oferite de firmă, apartamentul invocat fiind scos în față doar pentru a induce în eroare. Pentru aceste texte prin care induc publicul în eroare, dar mai ales pentru faptul că „asigură” fiecărui participant care comandă un produs un apartament de lux, reprezentații Pandora Cosmetics SRL au încasat deja două amenzi pentru publicitate înșelătoare care însumează 62 de milioane de lei vechi. „Conform legii aceștia nu mai aveau voie să trimită nici un material fără avizul autorităților, ceea ce înseamnă că în curând vor primi o nouă amendă și mai mare”, a declarat Vasile Latiș, directorul Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului.
OJPC lansează un nou avertisment cu privire la „țepele” prin poștă
Vasile Latiș a ținut să transmită un nou avertisment către suceveni cu privire la încercarea celor de la Pandora de a-i duce în eroare, subliniind că produsele ce trebuie comandate pentru inexistentul apartament sunt de cea mai proastă calitate. „Până în momentul de față am primit două reclamații la adresa produselor pe care aceștia le vând la sume de zece ori mai mari decât prețul real, acestea degradându-se la prima folosire. Din păcate avem semnale că numărul celor care se lasă înșelați de aceste texte este mult mai mare”, spune Latiș. Acesta a remarcat că în ultimele zile un nou „lot” de plicuri „câștigătoare” a început să fie lăsat în cutiile poștale ale sucevenilor, „țeparii” fiind în căutarea unor noi clienți cărora să le distribuie „Crucea albastră care face minuni” sau „Ceasul deșteptător deștept, cu sunet special ca să te trezești dimineața cu bucurie!”.





