Persoanele care vor să scape de riduri ar putea avea de acum o alternativă la utilizarea produselor cosmetice: o ceașcă de cafea ar putea rezolva neplăcuta problemă.
Compania elvețiană Nestle a creat și pus în vânzare un nou sortiment de cafea instant, al cărui public-țintă îl constituie femeile, pentru că respectivul produs conține colagen, un ingredient celebru pentru proprietățile sale de aliat al frumuseții. Prin urmare, compania promovează în fața consumatorilor ideea de a recurge la o cană de cafea pentru a atenua ridurile, în defavoarea aplicării tratamentelor cosmetice, care pot fi costisitoare. Pliculețele de nes conțin cafea, lapte degresat și 200 mg de colagen, o proteină ce se găsește în mod natural în țesuturi. Încă nu se cunosc cu exactitate beneficiile pe care amestecul de cafea și colagen le aduce în procesul de înfrumusețare, însă produsul propus de Nestle face parte dintr-o tendință populară în întreaga lume, cunoscută sub numele de „cosmetică nutritivă”.
În cadrul acestei tendințe, producătorii de băuturi și alimente aduc pe piață „noutăți”, pe care le promovează scoțând în evidență efectele pozitive pe care respectivele produse le au asupra aspectului părului, a sănătății ochilor sau a texturii pielii.
„Colagenul este unul dintre cele mai populare ingrediente folosite pentru a asocia beneficiile unui produs alimentar cu frumusețea și sănătatea, substanța fiind încorporată produselor cosmetice, dar și alimentelor și băuturilor”, a explicat David Jago, un specialist în marketing și analiza piețelor.