O ceașcă de ceai folosită o singură dată de cântăreața americană Lady Gaga a fost adjudecată, duminică, pentru suma de 6 milioane de yeni (aproape 60.000 de euro), la o licitație online care a fost organizată în Japonia.
Ceașca de ceai și farfuria aferentă au fost utilizate de vedeta americană în timpul unei conferințe de presă, la Tokyo, la trei luni după seismul și tsunami-ul care au devastat nord-estul Japoniei, pe 11 martie 2011.
Lady Gaga le-a spus atunci jurnaliștilor că va scoate la licitație acea ceașcă – ce purta urmele rujului ei și avea inscripționat mesajul „Ne rugăm pentru Japonia”, ca și semnătura artistei.
Banii vor fi folosiți pentru sprijinirea tinerilor artiști niponi care doresc să studieze în Statele Unite.
Ceașca a fost scoasă la licitație de Yahoo Auctions Japan, pe 30 aprilie, cu prețul de pornire de 1 yen. Aproximativ 1.300 de oferte au fost plasate pe site în intervalul stabilit de organizatori.
Ansamblul – ceașca și farfuria – a făcut parte dintr-un lot numeros de obiecte scoase la vânzare cu scopul de a strânge bani pentru persoanele afectate de tragedia care a zguduit Japonia în 2011.
Cu 6 milioane de yeni, ceașca de ceai a ocupat locul al doilea în topul vânzărilor din cadrul acestei licitații, după un pian Kawai folosit de muzicianul Yoshiki din grupul rok nipon X Japan, care s-a vândut cu 11 milioane de yeni (104.368 euro).
Catastrofa care a lovit Japonia în 2011 a făcut 19.000 de victime pe coasta de nord-est a arhipelagului și a declanșat, la Fukushima, cel mai grav accident nuclear cunoscut de omenire după dezastrul de la Cernobîl în 1986.
Lady Gaga a vizitat de două ori Japonia după această catastrofă și i-a îndemnat pe toți turiștii din lume să îi urmeze exemplul, din solidaritate cu poporul japonez.
Vedeta americană va reveni în Japonia săptămâna viitoare, cu ocazia unui concert pe care îl va susține în secțiunea asiatică a noului ei turneu mondial.
Cântăreața Lady Gaga a devenit celebră grație unor piese precum „Bad Romance” și „Poker Face”, dar și cu ajutorul unui marketing agresiv și provocărilor – în special vestimentare.
În mai puțin de trei ani de carieră, Lady Gaga a câștigat numeroase premii, printre care cinci Grammy (din 12 nominalizări), a stabilit două recorduri mondiale și a înregistrat vânzări de peste 23 de milioane de exemplare din albume și 64 de milioane din single-uri. Billboard a numit-o „artistul anului” 2010 și „cel mai bine vândut artist al anului 2010”.
Lady Gaga a ocupat locul 73 pe lista celor mai influenți oameni ai decadei 2000, a fost inclusă în Topul 100 al celor mai influenți oameni din lume întocmit anual de revista Times, iar Forbes a introdus-o pe lista celor mai puternice celebrități de pe glob.
Tot editorii revistei Forbes au poziționat-o pe locul 7 pe lista lor anuală a celor mai influente femei din lume.