Numărul disponibilizărilor în MAI nu a fost stabilit, cei cu multe abateri vor pleca



Număr angajaților din Ministerul Administrației și Internelor care ar urma să fie disponibilizați nu a fost stabilit, însă cei cu multe abateri profesionale vor pleca, au declarat, marți, pentru MEDIAFAX, surse ministeriale.
Sursele citate au precizat că principala etapă a reorganizării Ministerului Administrației și Internelor (MAI) a fost finalizată, după ce s-a stabilit relocarea unor angajați din aparatul central către structurile operative. Totodată, aproximativ 1.000 de angajați din MAI au fost disponibilizați.
În plus, s-a lucrat la criterii de evaluare a performanțelor lucrătorilor MAI, împreună cu membrii sindicatelor. Astfel, spun sursele citate, sindicaliștii au fost invitați să propună criterii de evaluare, în cadrul a două întâlniri oficiale, în vederea efectuării viitoarelor restructurări.
Angajații MAI cu multe abateri profesionale ar urma, astfel, să fie disponibilizați, sursele citate subliniind că unele persoane au avut deja câte șapte abateri în acest an.
„La nivelul MAI, așa cum a fost anunțat public, a avut loc deja o reorganizare și restructurare a aparatului central”, prin care „a fost redus numărul secretarilor de stat de la șase la trei și numărul de structuri de la 22 la 20”, au precizat reprezentanții MAI într-un răspuns la solicitarea MEDIAFAX.
Totodată, reprezentanții MAI au mai arătat că a fost redus numărul total de posturi din aparatul central cu 1.670, de la 2.919 la 1.249, respectiv aproape 60 la sută.
În plus, s-a procedat la reorganizarea și restructurarea agențiilor și autorităților aflate în subordinea ministerului. Numărul posturilor Agenției Naționale a Funcționarului Public a fost redus cu 179, cel al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară a fost redus cu 560, iar de la Autoritatea Națională de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilități Publice au fost reduse 55 de posturi.
MAI precizează că restructurarea se va face pe criterii de competență și conduită profesională a angajaților, „scopul fiind creșterea eficienței și activității operative a sistemului de ordine și siguranță publică în stradă, precum și creșterea calității serviciilor prestate în folosul cetățenilor, potrivit atribuțiilor conferite prin lege”.