– Zeci de învățători și profesori de limba română vor rămâne fără post și în acest an, în timp ce la franceză, engleză, germană și matematică rămân catedre neocupate
Rezultatele obținute de cadrele didactice din județul Suceava la concursul pentru titularizarea pe post, din acest an, demonstrează din nou proasta pregătire și lipsa de interes a unor candidați, dar și calitatea pregătirii celor care au obținut note peste 7,00.
Conform datelor oferite de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, din cei 1.222 de candidați înscriși, 962 au susținut proba scrisă din 16 iulie, iar 260 nu s-au mai prezentat la examen. Cele 918 lucrări au fost corectate în patru centre universitare din țară, respectiv Iași, Galați, București și Brașov. Diferența dintre numărul de candidați prezenți și numărul de lucrări corectate reprezintă numărul candidaților care, la vederea subiectelor, au renunțat, pe baza unei declarații scrise, să mai susțină proba scrisă, precum și cei cinci candidați eliminați din examen pentru tentativă de fraudă.
În urma corectării lucrărilor, 352 de cadre didactice din județul Suceava (38,34%) au reușit să se titularizeze, obținând note mai mari sau egale cu 7,00. Au obținut note cuprinse între 5,00 și 6,99, având dreptul să ocupe un post în învățământ ca suplinitori, 373 de candidați suceveni, însemnând 40,64% din numărul total. Rezultate penibile, nedemne de un cadru care dorește să ajungă la catedră, au obținut 193 de candidați din județul Suceava (21,02%), notele acestora fiind cuprinse între 1,00 și 4,99.
Rezultatele candidaților din județul Suceava conțin și câteva situații paradoxale. Dacă la unele specializări au rămas zeci de catedre neocupate de cadre didactice titularizate, la alte specializări zeci de candidați vor rămâne și în acest an fără post. Cea mai dramatică situație se înregistrează în cazul învățătorilor, 115 fiind, conform rezultatelor, titulari pe post, în timp ce în județul Suceava au fost doar 10 posturi scoase la concurs. La limba și literatura română, din cei 71 de profesori titularizați, numai 38 vor avea catedră în anul școlar 2007-2008.
– Catedrele nedistribuite titularilor vor fi preluate de suplinitori
Rezultatele foarte slabe la limba franceză, unde numai doi candidați s-au titularizat impun ca 37 de catedre vacante să fie ocupate de suplinitori. La limba engleză, s-au titularizat 17 profesori, în timp ce numărul posturilor scoase la concurs este de 21. La limba germană, dintre cei patru candidați care „s-au luptat” pentru două posturi vacante, nici unul nu a reușit să se titularizeze. La matematică, numai 6 din cele 12 catedre vacante vor fi ocupate de profesori titulari pentru că numai 6 din 24 de candidați au obținut note peste 7,00.
„Notele foarte mici obținute la examenul de titularizare pot fi puse pe seama slabei pregătiri a candidaților, a diferențelor de notare dintre centrele de evaluare, a altor factori care, coroborați, pot explica aceste rezultate. Potrivit metodologiei, este nevoie de minim nota 5,00 pentru a putea ocupa un post în învățământ. Candidații care nu au reușit obținerea acestei note mai o șansă la concursul din 16 august, organizat la nivel județean. Cei care nici atunci nu obțin o notă peste 5,00, care nu poate fi suficientă din cauza lipsei de posturi, nu vor putea lucra în învățământ”, a declarat inspectorul școlar general adjunct Daniel Hrenciuc.
Candidații nemulțumiți de nota obținută pot depune și astăzi contestații. Rezultatele finale vor fi afișate în 23 iulie, urmând ca, în 26 iulie să aibă loc repartizarea computerizată a candidaților titularizați.






