Drept la Replică

„Nu se poate face rabat nici măcar pentru o persoană, indiferent cine ar fi”



Din dorința de informare corectă a tuturor cetățenilor de bună credință a acestui județ, inclusiv a celor care, temporar, ocupă o funcție în instituțiile democratice ale statului, fac precizarea că instituția Curții de Conturi a României, cu structurile sale teritoriale, funcționează în baza articolelor 140 și 155 din Constituția României, având lege proprie de organizare și funcționare, respectiv Legea nr. 94/1992, republicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 116 din 16 martie 2000, modificată și completată de Legea nr. 77/2002 publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 104 din 07 februarie 2002.
Din respect pentru cetățenii de bună credință și care nu se cred mai presus de lege, am să citez articolul 1 aliniatul 1 din lege „Curtea de Conturi este instituția supremă de control financiar ulterior extern asupra modului de formare, de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare ale statului și ale sectorului public.” și aliniatul 2 „Curtea de Conturi funcționează pe lângă Parlamentul României și își desfășoară activitatea în mod independent, în conformitate cu dispozițiile prevăzute în Constituție și în legile țării.”
Organizarea, funcționarea și atribuțiile de control și audit financiar sînt așa de bine delimitate în lege că numai cine nu vrea să le priceapă nu le pricepe sau continuă să atace instituția supremă de control financiar, în mass-media, cu diverse invective adresate atât instituției, cât și conducătorului structurii teritoriale, fără o minimă informare că acesta respectă un Regulament de organizare și funcționare, fost și actualizat la zi, aprobat de organul de conducere al Curții de Conturi prin Hotărârea de Plen nr. 175/22 septembrie 2005, în care sînt stipulate clar și fără echivoc atribuțiile directorului Direcției de control financiar ulterior extern din cadrul Camerelor de Conturi județene.
Personalului Curții de Conturi a României, inclusiv celui din structurile teritoriale, îi sunt aplicabile și dispozițiile Codului etic al profesiei, Regulamentului privind modul de organizare și desfășurare a activității de soluționare a petițiilor adresate Curții de Conturi a României, elaborat în baza Legii nr. 233/23.04.2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, precum și dispozițiile Regulamentului de organizare și funcționare a biroului relații publice, emis pentru aplicarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, norme și instrucțiuni elaborate și aprobate de Plenul Curții de Conturi, care trebuie aplicate și respectate cu sfințenie de către întregul personal al instituției.
Totodată activitatea de control și raportare, precum și atribuțiile fiecărui angajat al Curții de Conturi care participă direct la această activitate, sunt reglementate de Normele de control financiar ulterior extern și de valorificare a constatărilor aprobate de Plenul Curții de Conturi prin Hotărârea nr. 33/27.02.2003, cu mențiunea că directorului îi revin sarcini de valorificare a actelor de control întocmite de controlorii financiari, care, potrivit articolului 30 aliniat 2 din Legea 94/1992,republicată, cu modificările ulterioare „întocmesc rapoarte în care prezintă constatările și concluziile lor și formulează propuneri cu privire la măsurile ce urmează a fi luate” iar potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a Curții de Conturi „Controlorul financiar este obligat să respecte toate principiile care stau la baza exercitării atribuțiilor de serviciu, referitoare la integritate, obiectivitate, independență, moralitate ireproșabilă, confidențialitate respectarea și aplicarea actelor normative în domeniu, precum și a reglementărilor Curții de Conturi.”
În consecință, de la dispozițiile menționate nu se poate face rabat nici măcar pentru o persoană, indiferent cine ar fi.
Consider că aceste norme le-am respectat cu strictețe în toată perioada de când lucrez la această instituție, de la înființarea ei, și nu am permis și nici nu voi permite nimănui să-mi terfelească activitatea și respectul față de lege.
Oricine va încerca, cu obstinație, să facă acest lucru, îmi rezerv dreptul să-1 acționez în nume propriu în instanță pentru ca aceasta să se pronunțe.
Cu tot respectul față de toți cetățenii care au avut și vor avea încredere deplină în instituția Curții de Conturi.
Directorul Direcției de Control Financiar Ulterior Extern al Camerei de Conturi Județene Suceava
Ec. Ioan Hurjui