„Nu se mai poate comunica pe calea ferată”
„Drumul căii ferate a pătimit foarte mult cu ocasia inundărilor dintr’a 9-a august. În Vama el e cu torul distrus în lungime de doi kilometri, adecă atât cât cuprinde în lungime terenul unde a fost inundarea. Și în Frasin, lângă Moldova, este ruptă o parte a drumului căii ferate. Ba chiar și terasa măreață din strâmtura roșie (la capătul comunei Presaca spre Câmpulung), este în câteva puncte stricată. Pentru construirea acestei terase foarte lungi de lângă albia râului Moldova s’au întrebuințat sume foarte considerabile. Sub aceste referinți este evident că oarece timp nu se va pute comunica pe calea ferată între Hatna și Câmpulung”.
„Revista Poporului”, Anul III, nr. 15, August 1888.
„Pe valea Suhei”
„Săracă și anonimă, valea Suhei zăcuse decenii de-a rîndul într-o liniște amară și surdă. Viața curgea aici lîncedă, copleșită doar de-o singură mare obsesie. Un gînd negru ca spaima îngheța mintea oamenilor. Cum și de unde vor face rost de făină? Tăietori de păduri și ciobani colindau tîrgurile și satele din jos în căutarea făinii, ca să se întoarcă după săptămîni, istoviți, cu cîte un sac umplut abia pe jumătate. În munții aceștia, scumpă ca aurul, mămăliga era un lucru sacru. Pentru dînsa omul purta bătălii dramatice și dureroase, bătălii lipsite de glorie. Înfrunta geruri și viscole, dormea în frig pe pămîntul umed și gol, biciuit de furtuni, schilodit de copaci. Liniștea surdă și amară a văii era tulburată uneori doar de năvala apelor care, umflate sub vrăjmășia ploilor, se revărsau năpraznic din albii nestatornice, măturînd în calea lor totul: case, vite și oameni”.
„Zori noi”, XVIII, nr. 5181, Suceava, August 1964.