Ritmul de melc, cu nenumărate depășiri ale termenelor și cu solicitări de suplimentare de fonduri care au marcat lucrările de reabilitare a drumului de la Suceava la Vatra Dornei – DN 17, nu mai miră pe nimeni, însă chiar abandonarea lucrărilor înseamnă deja prea mult. După ce în urmă cu o săptămână au lăsat baltă șoseaua de centură a municipiului Suceava, deși în prezența ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, au prezentat muncitori lucrând și utilaje mai ceva ca pe șantierele din Occident, reprezentanții firmei COLAS și-au luat zborul și de pe DN 17, de pe tronsonul de drum pe care l-au câștigat la licitația pentru modernizare. Asta după ce săptămâna trecută directorul firmei COLAS l-a invitat pe ministrul Radu Berceanu să revină la sfârșitul lunii la Suceava pentru recepția lucrărilor de pe acest drum național.
Flutur: „Constructorul are o atitudine deplasată și obraznică”
Atitudinea companiei COLAS i-a fost semnalată, ieri, ministrului Berceanu și conducerii Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi, de președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur. Flutur a declarat, într-o conferință de presă, că a informat în scris Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri că „s-au evaporat toți muncitorii de pe DN 17”. „Miercuri am avut o problemă serioasă la Vama, ploaia torențială ne-a creat probleme, s-au blocat în trei locuri podețele. Ei (n.r. – COLAS) au început lucrările acolo și nu le-au mai finalizat. Am cerut Companiei de Drumuri să execute mai departe lucrările, am sunat constructorul și au intervenit până la urmă aseară, dar mi se pare o atitudine deplasată și obraznică a constructorului, în primul rând pentru ce se întâmplă. E un lucru jenant pentru că cel puțin eu, de când sunt președinte, trebuie să lucrez pe post de împingător, ca să terminăm drumul DN 17”, a arătat președintele Consiliului Județean.
De trei ani, COLAS se ocupă și de reparația străzilor din municipiul Suceava
Potrivit acestuia, din motive necunoscute, COLAS a abandonat lucrări începute, precum podul rutier de la Stroiești, de pe DN 17, pe care a făcut rostrurile, l-a semaforizat și a plecat. „S-or fi speriat de ploaie. Nu înțeleg această atitudine și am făcut o adresă destul de dură astăzi (ieri – n.r.). DN 17 nu e direct sub incidența mea, dar este în județul Suceava”, a afirmat șeful Consiliului Județean. El a mai spus că a cerut Companiei Naționale de Drumuri să repare și DN 17 B, pe Valea Bistriței, de la Cârlibaba până la Broșteni, pentru că drumul arată îngrozitor și trebuie reparat, precum și asfaltul de pe două podețe traversate de drumul european, în satul Clit, afectate de inundațiile din 2006. Aceeași problemă este semnalată și pe DN 2 K Arbore – Milișăuți. Întrebat dacă îi va aminti ministrului Berceanu avertismentul transmis constructorilor de drumuri la Suceava, că va rezilia contractele cu firmele care nu-și onorează obligațiile, Flutur a răspuns că „dacă vor avea astfel de atitudini, vom face tot posibilul ca unii constructori să fie pe lista neagră”. În ciuda sfidării flagrante, afișate cu tupeu în ultima săptămână, COLAS nu a ajuns pe nici o listă neagră, în schimb și-a adjudecat licitația pentru reparația străzilor din municipiul Suceava, în valoare de 18 milioane de lei. Această firmă se ocupă de trei ani de repararea și întreținerea arterelor de circulație din municipiul reședință de județ.





