„Nemulțumirile angajaților din învățământ nu sunt simple și trecătoare stări de supărare”



„Nemulțumirile angajaților din învățământ nu sunt simple și trecătoare <stări de supărare>”
„Nemulțumirile angajaților din învățământ nu sunt simple și trecătoare <stări de supărare>”

Sindicatele din învățământul preuniversitar condamnă cele mai recente declarații ale ministrului Educației, prof. Daniel David, care au redus nemulțumirile angajaților din învățământ la simple și trecătoare „stări de supărare”, care țin mai mult de zona sindicală.

“Ceea ce ministrul numește simplist <supărare> este manifestarea unei frustrări acumulate. Măsurile recente au lovit direct în fundamentul sistemului, prin creșterea normei didactice și a numărului de elevi la clasă; reducerea veniturilor din plata cu ora; haosul provocat de comasările nejustificate ale școlilor; impredictibilitatea administrativă.

S-a creat o situație imposibilă. Vorbim despre o suprasolicitare reală, despre scăderea vizibilă a atractivității profesiei didactice și despre pierderea condițiilor minime pentru un act educațional de calitate. A afirma că <le va trece supărarea> înseamnă a trata cu superioritate și cinism o categorie profesională deja împovărată și umilită”, transmit Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația ”Spiru Haret”.

Acestea mai subliniază că profesori din toate categoriile, indiferent de afilierea sindicală, reclamă suprasolicitarea și lipsa resurselor și comunități școlare întregi (inclusiv părinți și elevi) au reacționat public la dezechilibrele create de reorganizările forțate.

Sindicatele constată că ministrul a ales tactica „dezbină și cucerește”. Încercarea lui de a reduce criza sistemică la o simplă „stare emoțională” sau „supărare” trecătoare nu este altceva decât o tehnică manipulatoare menită să fragmenteze solidaritatea profesorilor și să inducă ideea falsă că problemele sunt doar în mintea liderilor sindicali, transmit cele două sindicate într-un comunicat de presă.

„În continuare ministrul încearcă să se războiască cu corpul profesoral, făcând referire la analfabetismul funcțional, însă chiar politicile aplicate de acesta în 2025 contrazic flagrant soluțiile dovedite științific. În timp ce Europa reduce numărul de elevi la clasă pentru a combate decalajele, România aglomerează clasele și reduce timpul alocat elevului.

Învățământul românesc de astăzi este oglinda nepăsării tuturor guvernelor post-decembriste, însă actualul Executiv atinge apogeul operei de colapsare a sistemului. Invocarea analfabetismului funcțional în acest context este doar o metodă de a eluda responsabilitatea politică pentru dezastrul creat.

Cu toții cunoaștem că educația nu se poate reforma prin negarea problemelor. Însă, reformele durabile se construiesc împreună cu profesioniștii din sistem, nu împotriva lor.

Solicităm ministrului Educației să facă un <efort> și să înceteze minimalizarea efectelor dezastruoase ale măsurilor dispuse împotriva sistemului de învățământ prin Legea nr. FSLI și FSE „Spiru Haret”.



Recomandări

DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA BRODINA

DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA BRODINA
DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN COMUNA BRODINA

Protest sindical împotriva intenției Guvernului de a reduce cheltuielile de personal în învățământ

Protest sindical împotriva intenției Guvernului de a reduce cheltuielile de personal în învățământ
Protest sindical împotriva intenției Guvernului de a reduce cheltuielile de personal în învățământ

Proiectul „10 pentru folclor”, la ceas aniversar. Zece ani de activități educative și spectacole remarcabile

Proiectul „10 pentru folclor”, la ceas aniversar. Zece ani de activități educative și spectacole remarcabile
Proiectul „10 pentru folclor”, la ceas aniversar. Zece ani de activități educative și spectacole remarcabile