Bijuterii retro

Moldova Classic Rally a făcut pauză între etape la Cetatea de Scaun a Sucevei



Competitorii participă la o cursă de regularitate, cu timpi și viteze medii impuse
Competitorii participă la o cursă de regularitate, cu timpi și viteze medii impuse

Un eveniment retro de gală, Moldova Classic Rally, a poposit începând de ieri în Suceava. 35 de mașini retro adunate din toată țara, fiecare cu pilot și copilot, au intrat în cursă vineri dimineață, la ora 10.00, de la Fălticeni, unde s-a dat startul primei etape.
Competitorii participă la o cursă de regularitate, cu timpi și viteze medii impuse. Prima etapă a cursei a fost de la Fălticeni la Suceava, prin Rădășeni-Cornu Luncii-Ciprian Porumbescu, linia de sosire fiind Cetatea de Scaun a Sucevei.
Începând cu ora 11.30, competitorii cu început să ajungă la cetate, unul după altul, în ordinea plecării de la Fălticeni, la intervale de aproximativ un minut între ei.
Moldova Classic Rally, prima dată în Suceava
Au ajuns la Suceava și au putut fi admirate mașini care au făcut istorie, modele de lux, dar și din gama celor care au fost destinate maselor: Fiat 1100, Fiat 1800, VW Kafer, Mercedes 450 SL, Mercedes 350 SE, Mercedes 280 SE, Skoda 120 L, Ford Capri, Opel Rekord, Ford Mustang sau Trabant 600. Automobilele românești au fost reprezentate de două Dacii 1300, din care una cu inscripția „Miliția”, și Dacia 1100.
Ca notă proastă, un moment neplăcut a fost faptul că participanților nu li s-a permis să intre cu mașinile pe platoul Cetății de Scaun a Sucevei de către angajați ai muzeului, deși inițial aveau acest acord.
Iulian Todirică, președintele Retro Mobil Club Suceava, a arătat că Moldova Classic Rally este la a patra ediție și a poposit pentru prima dată la Suceava.
„Participăm la prima etapă a raliului retro, este prima etapă din cele șase care se desfășoară anual în Româna. S-a dat startul la 35 de echipaje, de la Autogara Romfour Fălticeni, activitatea este organizată de Retro Mobil Club România și Retro Mobil Club Suceava, noi fiind gazda evenimentului. Avem o participare foarte bună, cu mașini foarte bune, venite de la București, Argeș, Ilfov, Brașov, practic din mai toată țara”, a declarat Iulian Todirică, din Fălticeni, unul din colecționarii de mașini retro cu cele mai rare modele din toată țara.
Cursele de regularitate, îmbinate cu turism în Bucovina
Mașinile au plecat de la start în ordinea vechimii. Primele au fost un Fiat 1100 din 1964, urmat de un Trabant 600, tot din 1964. Trabantul 600 este al colecționarului sucevean Viorel Romaniuc, din Burdujeni. Este unul dintre modele vechi și rare de Trabant.
Ciprian Gontaru, unul dintre organizatorii competiției, a explicat, în mare, în ce constă acest raliu: „În medie se circulă cu 50 de km/h și sunt câte patru etape. În Suceava se vor parcurge 340 de kilometri. Vom îmbina cursa cu promovarea turismului și în general cu tot ce e de promovat în Suceava”.
Deși cuvântul raliu ne îndeamnă de regulă a ne gândi la o cursă de viteză, prin definiție raliul este o cursă automobilistică de regularitate și rezistență. Tocmai asta au de făcut și cei înscriși la raliul retro. Ei trebuie să parcurgă distanțele în timpi cât mai apropiați de cei stabiliți înainte de cursă.
Raliul continuă astăzi, pe drumurile din județul Suceava
Etapa a doua a cursei, începută ieri din Suceava, urma să se încheie la Sucevița.
Astăzi se va da startul etapei a III-a, la ora 10.00, de la Sucevița. A treia etapă va fi mai scurtă, spre Rădăuți, cu o oprire la Horodnic de Jos, unde automobiliștii vor vizita Muzeul de motociclete clasice al omului de afaceri Alexandru Scheul.
Sâmbătă, în jur de 13.00, mașinile vor ajunge la Rădăuți, unde vor fi expuse în parcarea din centrul orașului aproximativ o oră și jumătate.
Sâmbătă, în jur de 14.30, va fi startul ultimei etape din Moldova Classic Rally, pe traseul Rădăuți-Solca-Vârfu Dealului-Gura Humorului-Molid-Palma, cu punct final din nou la Sucevița.
La capitolul turism, participanții la competiție aveau în program și vizitarea Cetății de Scaun a Sucevei și a Muzeului Satului, oprirea de la Muzeul de Motociclete clasice, dar și o plimbare cu Mocănița de la Moldovița. Oaspeții urmau să deguste produse locale și să încerce berea Solca.
Conform organizatorilor, sucevenii participanți la competiție au fost Iulian Todirică, Constantin Berariu, Andrei Iacob, Constantin Luchian, Andrei Ceobanu, Andy Stan și Viorel Romaniuc.



Dacia Miliția, o prezență exotică
Dacia Miliția, o prezență exotică
Concurenții nu au fost lăsați să ajungă pe platoul Cetății de Scaun
Concurenții nu au fost lăsați să ajungă pe platoul Cetății de Scaun
Moldova Classic Rally a făcut pauză între etape la Cetatea de Scaun a Sucevei
Moldova Classic Rally a făcut pauză între etape la Cetatea de Scaun a Sucevei
Moldova Classic Rally a făcut pauză între etape la Cetatea de Scaun a Sucevei
Moldova Classic Rally a făcut pauză între etape la Cetatea de Scaun a Sucevei
Moldova Classic Rally a făcut pauză între etape la Cetatea de Scaun a Sucevei
Moldova Classic Rally a făcut pauză între etape la Cetatea de Scaun a Sucevei
Competitorii participă la o cursă de regularitate, cu timpi și viteze medii impuse
Competitorii participă la o cursă de regularitate, cu timpi și viteze medii impuse


Recomandări

Zmeu X-Fest, evenimentul care a înscris România în circuitul mondial de alergare montană, desfășurat la Câmpulung Moldovenesc

Vremurile pe când „Moldova era cât Belgia, Olanda și Danemarca la un loc” au fost reînviate de academicianul Ioan-Aurel Pop, în Cetatea de Scaun a Sucevei