Ministerul Sănătății pune la dispoziție, începând de marți, pentru înregistrarea plângerilor cetățenilor și ale medicilor, o adresa de e-mail cetedoare@ms.ro, creată pentru a ajuta la decongestionarea liniei telefonice gratuite lansate în urmă cu o zi, în cadrul campaniei „Ce te doare?”. Conducerea Ministerului Sănătății, a decis să recepționeze sesizările privind problemele din Sănătăte și prin e-mail, la adresa cetedoare@ms.ro, hotărârea fiind luată în urma numărului mare de apeluri înregistrate la linia gratuită 0800 800 885.
„Luni, ziua în care a fost deschisă linia verde, au fost înregistrate zeci de apeluri, dar unele persoane stăteau la telefon mai mult de un sfert de oră, blocând linia telefonică. Mai mult, unii au telefonat doar pentru a-și pârî colegii de serviciu, iar ministrul Sănătății a explicat că nu vor fi luate în seamă astfel de apeluri. De marți, pacienții și medicii pot semnala problemele cu care se confruntă în sistemul medical și prin e-mail, cele două instrumente funcționând simultan”, a explicat Oana Grigore, director adjunct în MS.
Ministerul Sănătății îi asigură pe cei interesați că sistemul de înregistrare a problemelor funcționează, deși numărul mare de apeluri poate crea limitări tehnice în preluarea sesizărilor. Reprezentanții MS îi încurajează pe cei care pot face uz de mijloace electronice să folosească adresa de e-mail cetedoare@ms.ro, pentru a permite utilizarea numărului verde preponderent celor care nu au astfel de posibilități.
Cele două instrumente stau la dispoziția pacienților, care pot sesiza probleme în asigurarea asistenței medicale, precum și a medicilor, care sunt încurajați să informeze ministerul cu privire la problemele întâlnite în exercitarea profesiei.