Peste 2.000 de elevi de școală primară și de gimnaziu din școlile sucevene au rămas corigenți la cel puțin un obiect în primul semestru al acestui an școlar. O situație întocmită de Inspectoratul Școlar Suceava privind rezultatele la învățătură ale elevilor la sfârșitul semestrului I arată faptul că 308 elevi din școala primară și 1.944 de elevi de gimnaziu au rămas corigenți la o materie. Numărul cel mai mare al elevilor cu corigențe se înregistrează în școlile din mediul rural, iar din cei 308 școlari de clasele I-IV care au rămas corigenți la un obiect, 254 sunt din unitățile de învățământ de la țară. În mediul urban, doar 54 de elevi de școală primară sunt corigenți la o materie în primul semestru de școală.
Și la școala gimnazială situația este la fel, numărul mare al corigenților provenind din mediul rural. Din 1.944 de corigenți la o materie, 1.296 sunt din mediul rural, iar 648 din mediul urban.
332 de elevi suceveni din școala primară și 826 de elevi de gimnaziu au rămas corigenți la două materii. 173 de școlari din clasele I-IV nu au reușit să obțină medii de trecere la trei obiecte, în aceeași situație fiind și 404 elevi de gimnaziu.
Aproape 400 de elevi din județ au încheiat primul semestru al acestui an școlar cu corigențe la patru materii, 78 de elevi fiind în clasele I-IV, iar 309 elevi fiind în clasele gimnaziale. 241 de elevi din județ au rămas corigenți la mai mult de patru materii. 37 dintre aceștia sunt în școala primară, iar 204 elevi sunt la gimnaziu.
Sute de elevi au abandonat școala
Din statistica întocmită de IȘJ reiese faptul că 197 de elevi din școala primară și 559 de elevi de gimnaziu au situația neîncheiată în primul semestru de școală, în timp 84 de elevi de clasele I-IV și 287 de elevi de clasele V-VIII au rămas neșcolarizați în primul semestru.
Deși la începutul anului aceștia figurează înscriși la școală, ei nu au frecventat cursurile și nu au fost notați pentru a li se putea întocmi o situație școlară.
„Cel mai probabil, mulți dintre cei care figurează ca neșcolarizați și-au schimbat domiciliul, fie în alte județe, fie în străinătate. Aceștia figurează ca înscriși la școală la începutul anului”, a declarat inspectorul școlar general adjunct Vasile Monacu.
Anul școlar curent a început cu 34.151 de elevi de școală primară și 35.745 de elevi de gimnaziu. La sfârșitul primului semestru, numărul elevilor rămași înscriși este de 34.027 de elevi de clasele I-IV și 35.674 de elevi de gimnaziu.
Pe tranșe de medii, aproape jumătate dintre elevii de școală primară au promovat cu medii între 9 și 10, în timp ce la gimnaziu, cei mai mulți dintre elevi au promovat cu medii între 7 și 8,99.
Inspectorul școlar general adjunct Vasile Monacu a declarat că „situația școlară după primul semestru de școală este una obișnuită, și apreciez că numărul elevilor cu corigențe nu este mare, comparativ cu numărul total de elevi din județ”.
Situația elevilor de la școlile de arte și meserii, precum și cea a liceenilor nu a fost încă finalizată, întrucât la aceste cicluri de învățământ, pentru anumite discipline, pregătirea se derulează pe module, iar unele dintre ele nu s-au încheiat încă, a precizat Vasile Monacu.






