Mihaela Rădulescu, gazda primei licitații Artmark din Monte Carlo



Mihaela Rădulescu va fi amfitrioana primei licitații internaționale Mamaia-Monaco, Art Impressionniste et Moderne & Bijoux, care se va desfășura pe 22 iulie și care cuprinde 51 de capodopere ale picturii românești și o selecție de bijuterii rare, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
În seara de 22 iulie, pasionații de artă românească și bijuterii rare vor avea parte de cel mai exotic duplex din istoria Casei Artmark, dar și de cel mai îndrăzneț proiect al pieței de artă românești de până acum.
Potrivit comunicatului, după succesul primei licitații internaționale de artă București-Chișinău, Licitația de Vară 2012, Artmark continuă povestea artei românești peste hotare, de data aceasta în vestul Europei. Două destinații estivale premium, Monaco și Mamaia, vor fi conectate prin artă și bijuterii. Artmark a selectat pentru acest eveniment inedit nume cu rezonanță ale artei românești – Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ștefan Luchian, Marcel Iancu sau Theodor Pallady – capodopere cu un real potențial investițional pentru cumpărătorii din România și Monte Carlo.
„Prin organizarea primei licitații în Principatul Monaco, ne propunem să începem un program de promovare a artei românești în spațiul european. La acest moment se bucură de notorietate pe piața internațională doar acei artiști români ce au emigrat și s-au împlinit profesional în străinătate, nu și marii maeștri ai artei românești, nicicând promovați în afara țării. Ne propunem să contribuim la corectarea acestui neajuns și să începem să prezentăm în străinătate și alți artiști români valoroși, fie de patrimoniu fie contemporani, a căror cotă de piață are șanse foarte mari să crească dacă este promovată în piețele potrivite”, a afirmat Alexandru Bâldea, acționar majoritar Artmark.
Mihaela Rădulescu va prezenta invitaților din Monte Carlo nu numai cele 51 de capodopere impresioniste și moderne, dar și o elegantă selecție de 50 bijuterii rare, pentru care atât participanții monegasci, cât și cei români vor concura.
Printre vedetele Licitației de Artă Impresionistă și Modernă se numără pictura „Două surori” (ulei pe pânză, 65,5 x 55,5 cm) semnată de Nicolae Tonitza. Opera a făcut parte din colecția Gheorghe Theodorescu, fratele celebrei actrițe de teatru Didi Theodorescu. Declinând arta marilor maeștri francezi (Délacroix, Ingres, Daumier, Carrière, Ferain și Paulbot), Nicolae Tonitza generează unul dintre cele mai fascinante discursuri vizuale ale artei românești postimpresioniste. Valoare estimativă a picturii este de 100.000 – 150.000 de euro.
„Flori de vară” este o altă pictură-vedetă a licitației, semnată de Ștefan Luchian, (ulei pe carton, 47 x 38 cm, valoare estimativă 40.000 – 60.000 de euro), provenită din cunoscuta colecție a compozitorului Ion Dumitrescu. Opera pe care artistul a lăsat-o posterității formează, în continuare, unul dintre reperele culturii vizuale românești.
Printre cele mai spectaculoase bijuterii oferite la Mamaia și Monaco se numără inelul Bucherer din platină, decorat cu diamant Emerald Cut de mari dimensiuni (preț estimativ 55.000 – 77.000 de euro), realizat de bijutierul Axel Sedlatzek, în atelierul Bucherer din Berlin, cu tradiție din 1888.
Cea mai prețioasă bijuterie este o creație din aur alb și diamante, brățara model Harry Winston, cu un preț estimativ de 115.000 – 140.000 de euro. Brățara este decorată cu 494 de diamante cu tăietură briliant, având în total 53 de carate.
Monegascii vor putea vizita expoziția celor 51 de capodopere și a celor 50 de bijuterii, în perioada 17 – 19 iulie, la Hotel Metropole din Monte Carlo. Pasionații de artă din România sunt așteptați la Hotel Vega din Mamaia, duminică, 22 iulie, unde vor putea (re)vizita expoziția loturilor (orele 10.00-20.00) și, ulterior, participa la licitația Art Impressionniste et Moderne & Bijoux (ora 20.30).
Licitația va fi transmisă în direct pe site-ul Artmark TV.
Artmark este o casă de licitații de artă înființată în 2008. În cei cinci ani de existență, Artmark a organizat aproape 100 de licitații de artă, care au pus în vânzare peste 10.000 de opere de artă și obiecte de colecție. Vânzările publice (prin licitații de artă) ale Artmark au crescut de la 5,5 milioane de euro în 2010 la 11 milioane de euro în 2011 – într-o piață a vânzărilor publice care a crescut de la aproximativ 8,3 milioane euro în 2010 la aproximativ 14 milioane euro în 2011.