Raport

Mai puține cadre didactice, în special la sate



Ponderea cadrelor didactice în totalul personalului din sistemul de educație a scăzut la toate nivelurile de învățământ cu aproximativ 1,3 la sută, potrivit raportului Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) privind starea învățământului.
„Analizând numai personalul didactic, se remarcă faptul că, la nivelul ansamblului sistemului de învățământ, se înregistrează o scădere de aproximativ 1,3 la sută în comparație cu anul școlar precedent”, se arată în Raportul privind starea învățământului afișat pe site-ul MECT.
Astfel, potrivit raportului, în anul școlar 2006/2007, ponderea cadrelor didactice în totalul personalului din sistemul de educație a fost de 71,1%, cu 1,5 puncte procentuale mai puțin comparativ cu anul școlar precedent.
Cea mai ridicată pondere a personalului didactic continuă să se înregistreze în învățământul primar și gimnazial (78,1%), iar cea mai redusă, în învățământul superior (56,9%).
Peste o treime dintre cadrele didactice (34,4%) își desfășoară activitatea în mediul rural. Acest procent este ușor mai scăzut în comparație cu cel înregistrat în anul precedent, se precizează în raportul MECT.
În cazul învățământului primar și liceal, numărul cadrelor didactice din mediul rural este în scădere în comparație cu anul precedent, în timp ce numărul cadrelor didactice din mediul urban înregistrează o tendință pozitivă. Scăderea numărului cadrelor didactice din mediul rural este mai accentuată în învățământul gimnazial, potrivit datelor prezentate în raportul privind starea învățământului.
Ministerul Educației arată că această situație se explică atât prin evoluția populației de elevi, cât și prin structura rețelei școlare specifice acestei arii.
Potrivit raportului, scăderile efectivelor de personal sunt puțin semnificative în învățământul primar și gimnazial (aproximativ unu la sută) și mai accentuate în învățământul profesional (9%), în cel postliceal (12%) și în cel superior (3%).
Evoluția efectivelor de personal în cazul tuturor nivelurilor de învățământ este relativ convergentă cu evoluția efectivelor de elevi. Astfel, nivelurile la care se înregistrează o creștere a efectivelor de personal (preșcolar și liceal) sunt cele în care și efectivele de elevi au crescut.
Singura divergență apare la învățământul superior, unde personalul s-a redus cu aproximativ 3%, dar efectivele de studenți au crescut cu peste 9%, se mai arată în raport.
Raportul privind starea învățământului din România în anul 2007 face parte dintr-un sistem anual de raportare prevăzut în Legea învățământului.



Recomandări

„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”

„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”
„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Conferință internațională, la Casa Corpului Didactic „George Tofan”, la 145 de ani de la nașterea acestuia

Conferință internațională, la Casa Corpului Didactic „George Tofan”, la 145 de ani de la nașterea acestuia
Conferință internațională, la Casa Corpului Didactic „George Tofan”, la 145 de ani de la nașterea acestuia

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”
Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”

A 27-a zi de protest la București, după ce Educația a primit mai puțini bani decât partidele politice, la rectificare

A 27-a zi de protest la București, după ce Educația a primit mai puțini bani decât partidele politice, la rectificare
A 27-a zi de protest la București, după ce Educația a primit mai puțini bani decât partidele politice, la rectificare