Toate magazinele din județul Suceava care au dat startul vânzărilor promoționale vor fi verificate în următoarea perioadă de către inspectorii pentru protecția consumatorilor. Șeful OJPC Suceava, Elena Oanea, a declarat că „se va verifica dacă operatorii economici respectă legea privind derularea campaniilor promoționale”.
Comercianții care anunță o campanie promoțională au obligația de a raporta reducerea la prețul de referință al produsului, iar pe eticheta acestuia trebuie să se găsească atât prețul practicat înaintea campaniei, cât și noul preț, cu reducerea aplicată.
Elena Oanea a precizat că, până în prezent, după ce inspectorii OJPC au efectuat o serie de controale s-a constatat că „mulți operatori economici au încălcat prevederile menționate, lăsând etichetele cu prețul de referință, și lăsând cumpărătorul să-și calculeze singur noul preț, promoțional”.
Controale până la sfârșitul lunii februarie
O altă abatere constatată de OJPC este aceea că unele magazine nu specifică pentru care produse se aplică reducerea. „Cumpărătorul citește pe afiș că în magazin produsele au prețurile reduse cu X%, este atras de această ofertă, dar are surpriza de a constata că doar o parte dintre acestea sunt obiectul promoției”, a mai spus Elena Oanea. Aceasta a mai precizat că „au fost situații în care magazinele au anunțat promoții, iar în cadrul controlului am constatat că doar două produse se comercializau la preț promoțional”.
Toți operatorii economici la care s-au constatat abateri până acum au fost sancționați cu amenzi contravenționale cuprinse între 2000 de lei și 3000 de lei.
Controalele pe această temă continuă pe tot parcursul lunilor ianuarie și februarie, în tot județul.





