Lucrările la podul de la Milișăuți au început la nivelul albiei. Podul va trebui închis o perioadă



Lucrările la podul de la Milișăuți au început la nivelul albiei. Podul va trebui închis o perioadă
Lucrările la podul de la Milișăuți au început la nivelul albiei. Podul va trebui închis o perioadă

Lucrările la podul de pe DN 2H de la Milișăuți, așteptate de mai bine de doi ani de zile, au început săptămâna trecută, imediat după zilele libere de Paște. Într-o primă fază, se execută lucrări de turnare a coloanelor forate, de pregătire a albiei râului Suceava, precum și la platforme. Se lucrează așadar la nivelul albiei, fără a fi afectată încă circulația de pe pod, de pe drumul Suceava-Rădăuți. Când lucrările vor urca în partea de sus, circulația pe pod va trebui închisă.
Conform unor termene avansate de beneficiarul lucrării – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, circulația pe pod ar trebui să fie închisă total în jur de două luni de zile.
De altfel, DRDP Iași, împreună cu autoritățile locale și reprezentanții Poliției Rutiere, analizează variantele optime pentru asigurarea traficului ușor și de mărfuri, astfel încât acesta să fie cât mai puțin perturbat de închiderea temporară. Traficul rutier va fi deviat pe variante diferite funcție de tonajul mașinilor și foarte probabil constructorul va amenaja și un pod de pontoane, în special pentru localnici.
Contractul este derulat de asocierea S.C. TEST PRIMA S.R.L. – S.C. BENY ALEX S.R.L. (lider) și S.C. Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi S.R.L. și prevede lucrări de reparații și consolidare la nivelul infrastructurii și suprastructurii podului, lucrări hidrotehnice și de siguranța circulației, marcaje rutiere și lucrări de mediu. Termen de execuție al lucrării este de 14 luni.
Așadar, undeva în vara anului viitor, dacă totul decurge bine, podul va fi reabilitat complet.
Din luna februarie a anului 2020, după o surpare importantă, pe pod s-au instaurat restricții și se circulă doar pe câte un sens, alternativ, pentru a se încetini practic degradarea continuă a structurii de rezistență.
Zilnic, șoferii stau în coloană, pe ambele sensuri, și așteptă la semafor culoarea verde care să le permită să se pună, încet, în mișcare.
Podul de la Milișăuți a suportat o serie de reparații în anul 2018, când, în urma căderilor masive de precipitații, una dintre pile s-a deplasat, necesitând detonarea și reconstrucția totală a deschiderilor 6 și 7 (ultimele, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Milișăuți).
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porțiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
Podul de la Milișăuți a fost construit în anul 1962, are lungimea totală de 206,20 m, fiind prevăzut cu șapte deschideri, o lățime a părții carosabile de 6,30 m și două trotuare pietonale.
Practic, cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962.



Recomandări

Șoldan anunță începerea lucrărilor de refacere a rețelelor de electricitate și a drumurilor județene din localitățile afectate de inundații