Regionala CFR Infrastructură Iași a anunțat că lucrările de reperații pe porțiunea de cale ferată Lespezi – Dolhasca au ajuns la un progres fizic de 90%, fiind așadar spre final, probabil înainte de termenul de martie 2026.
Vestea este una importantă, având în vedere că lucrările pe această porțiune au provocat des întârzieri la trenurile Suceava – București și nu numai.
Valoare contractului este de 14,3 milioane de lei.
Lucrările au început în august 2025, cu fonduri de la bugetul de stat.
Lucrările constau în înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii ferate pe intervalul Lespezi – Dolhasca.
În zona de șantier se circulă pe un singur fir, cauză din care au apărut și apar întârzieri importante la unele trenuri.
Lucrările totale aferente contractului includ: demontarea suprastructurii de cale ferată, scoaterea și ciuruirea pietrei sparte; refacerea substratului pe zona aparatelor de cale și montarea schimbătorilor noi tip 60 pe traverse din beton armat; înlocuirea cadrului șină-traverse cu materiale noi, înlocuirea dalelor din beton armat la trecerile la nivel.
Din păcate, după cum se poate observa, nu putem vorbi de o lucrare majoră, cum ar trebui pe întreaga magistrala 500, Suceava – București, ci de o lucrare care are drept scop „asigurarea condițiilor de siguranță a circulației feroviare”.
Pe porțiunea pe care se lucrează starea căii se afla la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare”.
Până la o cale ferată care să ne permită să ajungem de la Suceava la București măcar în cinci ore calea este încă foarte lungă.






