Librărie virtuală sub auspiciile Google



Compania Google pregătește inaugurarea unei librării virtuale cu peste o jumătate de milion de titluri, se vrea cel mai aprig competitor al site-ului Amazon.com.
Librăria virtuală propusă de Google este proiectată ca un serviciu online, prin intermediul căruia utilizatorii vor putea cumpăra cărți în format electronic, pe care le vor putea citi direct pe telefonul mobil sau de pe laptop ori de pe orice alt dispozitiv electronic echipat cu un browser de internet. Google intenționează să lanseze pe piață și un dispozitiv de tip eReader, care va dispune de un software special conceput pentru a facilita citirea cărților sau documentelor în format electronic. Proiectul botezat ĽGoogle Editions“ va debuta la începutul anului viitor și va oferi cititorilor aproximativ 500.000 de titluri de cărți ce vor fi puse la dispoziție de edituri din întreaga lume.
Pasionații de lectură vor putea cumpăra cărți direct de la Google și de la librăriile on line care sunt parteneri ai proiectului cu ajutorul platformei Google Editions, software prin care compania va „înmagazina” cărțile electronice și le va face indexabile. Cărțile vor fi înmagazinate pe dispozitivele oferite de Google și vor putea fi citite fără a fi nevoie de o conexiune la internet.
ĽCredem că majoritatea consumatorilor vor cumpăra cărți de la librăriile partenere, nu direct de la Google, pentru că în cadrul acestui proiect Google funcționează ca un angrosist, ca un distribuitor de cărți“, a explicat Tom Turvey, unul dintre inițiatorii proiectului librăriei virtuale.
Un proiect rentabil și pentru edituri
Proiectul Google a luat naștere după ce mai multe edituri și-au manifestat nemulțumirea față de faptul că site-ul Amazon.com și alte librării virtuale vindeau cărțile la prețuri extrem de mici. În cadrul Google Editions, editurile participante își vor putea stabili singure prețul și vor primi 63 la sută din profitul obținut în urma vânzării cărților pe care le pun la dispoziția cititorilor. Inițiind acest proiect, Google va mulțumi nu doar cititorii, oferindu-le posibilitatea de a-și savura lecturile preferate oricând, ci și editurile, care vor înregistra profiturile pe care și le doresc, stabilind singure prețurile de vânzare.