Pentru comunitate

Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane



Gradina din exteriorul parcării Kaufland Bucureștii Noi
Gradina din exteriorul parcării Kaufland Bucureștii Noi

Kaufland România reinventează conceptul de hipermarket și lansează prima rețea de grădini urbane comunitare, transformându-și acoperișurile, exteriorul parcărilor și al magazinelor în spații verzi cultivate cu legume, fructe, arbuști, plante aromatice și flori, care pot fi folosite de comunitate.
„Grădinescu”, cum este denumit proiectul dezvoltat de Kaufland împreună cu partenerii de la Asociația Institutul de Cercetare în Permacultură din România, este o premieră în România și promovează grija față de natură, spiritul comunitar și susține dezvoltarea agriculturii urbane prin propriul exemplu. De asemenea, „Grădinescu” își propune să îi familiarizeze pe copii și adulți cu grădinăritul și ușurința de a avea o alimentație sănătoasă chiar și în mediul urban.
Deocamdată, proiectul este pus în aplicare doar în București, prima grădină urbană amenajată având 2300 mp și fiind destinată pentru a fi folosită de comunitate.
De aceea, Kaufland România a lansat o invitație oamenilor din vecinătatea magazinului să vină să își adopte propria parcelă de grădină pe care să o îngrijească, sub îndrumarea specialiștilor. Grădina va deservi și ca spațiu de învățare pentru școlile și grădinițele din zonă.
Prin această inițiativă, Kaufland reinventează conceptul de hipermarket în România și propune din nou un model de responsabilitate. Pe lângă rolul estetic și educativ, grădinile de pe acoperiș și din exteriorul parcărilor aduc și avantaje pentru mediul înconjurător, prin purificarea aerului și reducerea poluării, a zgomotelor și reglarea umidității.
Inițiativa vine în contextul în care agricultura urbană sau „grădinăritul pe balcon” este o ocupație din ce în ce mai întâlnită.
Grădinile urbane amenajate în cadrul hipermarket-urilor Kaufland sunt pe diferite tematici, în funcție de magazine, cu legume și fructe, plante aromatice, exotice, livezi, solarii, sere, parcele care pot fi adoptate de membri ai comunității vecine, pajiști cu flori, dar și mini-iazuri, ochiuri de apă pentru păsări, hotel de insecte și spații de co-working, evenimente și de relaxare.
De asemenea, de-a lungul anului, grădinile vor găzdui activități de semănare și grădinărit, dar și de relaxare, precum picnicuri sau vizionări de filme la cinematograful în aer liber, dar și cursuri educaționale desfășurate în grădină de specialiștii Institutului partener, pentru copii și adulți.


Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Kaufland își transformă acoperișurile, parcările și exteriorul magazinelor în grădini urbane
Gradina din exteriorul parcării Kaufland Bucureștii Noi
Gradina din exteriorul parcării Kaufland Bucureștii Noi


Recomandări

Auchan România, votat „Magazinul Anului 2025” în retailul autohton și premiat pentru produse marcă proprie românești

Auchan România, votat „Magazinul Anului 2025” în retailul autohton și premiat pentru produse marcă proprie românești
Auchan România, votat „Magazinul Anului 2025” în retailul autohton și premiat pentru produse marcă proprie românești