Aproximativ jumătate dintre români cred că în perioada crizei prețurile la produsele alimentare și nealimentare au fost majorate, în timp ce peste 40% consideră că au rămas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promoții, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research.
Studiul, realizat la sfârșitul lunii octombrie 2009, pe un eșantion de 780 de persoane, a urmărit percepțiile românilor peste 18 ani privind măsurile luate de companiile de bunuri de larg consum în perioada de criză în comparație cu perioada de dinainte.
Astfel, 49% dintre respondenți au apreciat că prețurile la produsele alimentare au crescut, în timp ce 44% au remarcat o majorare la cele nealimentare.
De asemenea, 43% consideră că în perioada crizei prețurile la produsele alimentare au rămas neschimbate, iar 7% au remarcat o diminuare a prețurilor.
Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat că prețurile au rămas la fel, iar 12% că sunt mai mici.
Pe de altă parte, consumatorii sunt de părere că recesiunea a adus mai multe promoții, oferte speciale, tombole și concursuri la produsele alimentare și nealimentare. Mai exact, 46% dintre români au remarcat o creștere a numărului de promoții la produsele alimentare, iar 40% dintre cei chestionați au declarat că au fost mai multe oferte speciale pentru cele nealimentare.
„Gama de produse alimentare nu s-a diversificat în perioadă de criză, conform declarațiilor a 54% dintre românii din urban, în timp ce 36% au observat sortimente noi. Situația este asemănătoare pentru produsele nealimentare, unde peste jumătate (57%) nu au observat produse noi, în comparație cu 36% care consideră că au apărut mai multe sortimente în perioada de criză”, se arată în studiu.
Studiul a relevat că numărul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic în perioada crizei față de cea premergătoare acesteia.
„La produsele alimentare, aproape jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani din mediul urban (49%) consideră că numărul de reclame difuzate la TV a rămas la fel, urmați de cei care cred că au fost mai multe reclame în această perioada (39%). Percepția cu privire la reclamele la produsele nealimentare este asemănătoare – 51% nu au observat nici o diferență, 39% consideră că au fost mai multe reclame TV, iar 10% mai puține”, potrivit analizei.
Mercury Research este prezentă pe piața din România din 1994 și oferă servicii de cercetare despre consumatori și companii din domeniile FMCG, financiar- bancar, IT& C, media, sănătate, industria auto sau social.