Jumătate dintre români cred că prețurile la alimente și produse nealimentare au crescut pe criză



Aproximativ jumătate dintre români cred că în perioada crizei prețurile la produsele alimentare și nealimentare au fost majorate, în timp ce peste 40% consideră că au rămas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promoții, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research.
Studiul, realizat la sfârșitul lunii octombrie 2009, pe un eșantion de 780 de persoane, a urmărit percepțiile românilor peste 18 ani privind măsurile luate de companiile de bunuri de larg consum în perioada de criză în comparație cu perioada de dinainte.
Astfel, 49% dintre respondenți au apreciat că prețurile la produsele alimentare au crescut, în timp ce 44% au remarcat o majorare la cele nealimentare.
De asemenea, 43% consideră că în perioada crizei prețurile la produsele alimentare au rămas neschimbate, iar 7% au remarcat o diminuare a prețurilor.
Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat că prețurile au rămas la fel, iar 12% că sunt mai mici.
Pe de altă parte, consumatorii sunt de părere că recesiunea a adus mai multe promoții, oferte speciale, tombole și concursuri la produsele alimentare și nealimentare. Mai exact, 46% dintre români au remarcat o creștere a numărului de promoții la produsele alimentare, iar 40% dintre cei chestionați au declarat că au fost mai multe oferte speciale pentru cele nealimentare.
„Gama de produse alimentare nu s-a diversificat în perioadă de criză, conform declarațiilor a 54% dintre românii din urban, în timp ce 36% au observat sortimente noi. Situația este asemănătoare pentru produsele nealimentare, unde peste jumătate (57%) nu au observat produse noi, în comparație cu 36% care consideră că au apărut mai multe sortimente în perioada de criză”, se arată în studiu.
Studiul a relevat că numărul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic în perioada crizei față de cea premergătoare acesteia.
„La produsele alimentare, aproape jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani din mediul urban (49%) consideră că numărul de reclame difuzate la TV a rămas la fel, urmați de cei care cred că au fost mai multe reclame în această perioada (39%). Percepția cu privire la reclamele la produsele nealimentare este asemănătoare – 51% nu au observat nici o diferență, 39% consideră că au fost mai multe reclame TV, iar 10% mai puține”, potrivit analizei.
Mercury Research este prezentă pe piața din România din 1994 și oferă servicii de cercetare despre consumatori și companii din domeniile FMCG, financiar- bancar, IT& C, media, sănătate, industria auto sau social.