Șeful Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență, colonelul Ion Burlui, atrage atenția primăriilor să plătească activitățile prestate de cei care activează în serviciile voluntare pentru situații de urgență. Burlui a arătat în cadrul ședinței Colegiului Prefectural că, urmare a neîndeplinirii de către majoritatea consiliilor locale a obligațiilor stipulate în contractele de voluntariat privind plata voluntarilor în acest an, controalele de prevenire la gospodăriile populației nu s-au realizat decât în procent de 54%. Mai mult, șeful ISU Suceava a precizat că nici acolo unde Consiliile Locale au stabilit prin hotărâre plata unor indemnizații pentru personalul serviciului de urgență voluntar pentru timpul efectiv de lucru la intervenții plățile nu s-au efectuat motivându-se lipsa fondurilor. Colonelul Burlui le-a sugerat primăriilor să găsească resursele financiare necesare astfel încât să-i atragă pe tineri să se înscrie în serviciile voluntare pentru situații de urgență arătând că în prezent acestea se confruntă cu o masivă fluctuație de personal. Ion Burlui a dat și câteva exemple pozitive. El a nominalizat primăriile din Bosanci, Fundu Moldovei, Frumosu și Arbore, care au acordat compensații în bani pentru activitățile prestate de către voluntari, au încheiat contracte de asigurări, i-au scutit pe voluntari de plata anumitor taxe, le-au asigurat controale medicale gratuite sau lemne de foc. “În localitățile unde aceste drepturi nu au fost acordate voluntarii nu s-au implicat în proporția dorită în activitățile desfășurate de către servicii”, a concluzionat Ion Burlui. În județ funcționează 114 servicii voluntare pentru situații de urgență, unde sunt încadrate 3.013 persoane, din care 204 angajați și 3009 voluntari.