Nereguli

Inspectorii RAR au descins la atelierele de reparații auto care activează fără autorizații



Inspectorii au vizat în primul rând atelierele unde activitatea de reparații auto se face fără nici un fel de autorizație
Inspectorii au vizat în primul rând atelierele unde activitatea de reparații auto se face fără nici un fel de autorizație

Atelierele de reparații clandestine și autoservice-urile cu probleme de autorizare tehnică au fost luate la puricat de echipele de inspectori din Departamentul Supraveghere Piață, din cadrul Regiei Autonome Registrul Auto Român (RAR), Centrul Zonal NE. În cadrul acestei acțiuni de control demarate ieri, echipele formate din 10 inspectori RAR verifică peste 100 de locații din municipiul Suceava și din județ, despre care dețin informații că ar adăposti ateliere neautorizate de reparații și întreținere auto.
Primele „vizite” au fost făcute marți dimineață la câteva ateliere din zona cartierelor Ițcani și Burdujeni, ale municipiului Suceava. Inspectorii au constatat în câteva locații că activitatea de reparații auto se desfășoară în lipsa oricăror autorizări tehnice, fiind întocmite procese verbale de constatare a neregulilor surprinse. Un control în curtea familiei Iovu din cartierul Ițcani i-a făcut pe inspectori să constate primele nereguli. Inspectorul RAR Nicolae Arhip ne-a relatat în urma controlului efectuat: ”La fața locului s-au găsit în curtea domiciliului domnului Iovu Cristinel un garaj dotat cu un canal de vizitare și scule specifice activității de reparații auto, în care se executau lucrări de reparație la un vehicul. S-a întocmit un proces-verbal de constatare în care s-au consemnat cele specificate, i s-a pus în vedere domnului Iovu că această activitate se face numai în baza autorizației tehnice eliberate de RAR și se sancționează conform legislației în vigoare.”
Cel vizat de control nu recunoaște că reparațiile ar fi fost făcute pentru alții: ”Inspectorul mi-a spus că eu lucrez pentru alții, la alte mașini. El spune să nu desfășor activitate pentru alții, iar eu nu desfășor nici o activitate pentru alții. Eu sunt proprietarul mașinii. Ce mașină să repar eu? Nu am eu legătură cu așa ceva. Am două mașini parcate, a prietenului meu și o alta”, a declarat Cristinel Iovu.
În apropierea fostei fabrici de încălțăminte din același cartier, într-un garaj, un alt bărbat face reparații auto neautorizate. Controlul efectuat de inspectori arată că pentru activitatea prestată proprietarul nu deține nici un fel de autorizație. Locația urmează a fi comunicată autorităților locale, care au competența de înregistrare, pe numele bărbatului fiind întocmit un proces-verbal de contravenție. Inspectorii atrag atenția că efectuarea unor activități de reparații și întreținere auto de către persoane fizice neînregistrate fiscal, conform legislației care reglementează acest domeniu și coroborată cu legea penală, poate constitui infracțiune.
Printre locațiile vizate s-au aflat și service-uri auto care nu au autorizații de funcționare în regulă
Competențele unui service auto sunt date de autorizația tehnică de funcționare, care conform legislației ar trebui să fie afișată. Dacă aceasta este afișată, clientul va ști pentru ce grupă de lucrări are autorizație service-ul respectiv. Inspectorii au controlat și câteva service-uri auto despre care existau informații că nu au toate aprobările de funcționare.
În atelierul firmei Auto MG Motors de pe strada Gheorghe Doja munca se desfășura normal, chiar dacă autorizarea din punct de vedere tehnic lipsește. Ținând cont de faptul că se lucrează neautorizat, inspectorii au aplicat o amendă contravențională și au dispus oprirea activității, cu condiția de intrare în legalitate a activității desfășurate în cel mai scurt timp. Adrian Gafincu, administratorul firmei, recunoaște lipsa autorizării și încearcă să îndrepte lucrurile: ”Suntem un agent economic care funcționează fără autorizație deocamdată. Eu am încercat cât de cât să fiu în regulă, mi-am deschis o firmă, nu sunt ca cei care lucrează prin garaj și nu dau nimic la stat, dar nu poți să le faci pe toate de unul singur. În scurt timp am să fac toate demersurile pentru autorizare și funcționare în mediu legal.”
Probleme de autorizare au fost întâlnite și la sediul unui nou autoservice din Burdujeni, unde atelierul funcționează, chiar dacă societatea nu a fost încă autorizată. Lucian Codreanu, administratorul firmei Auto C Brothers, ne-a spus: ”Societatea este înființată la jumătatea lunii martie, angajați sunt, doi angajați pe post de mecanici auto, suntem în curs de autorizare RAR, în așteptarea auditului.”
Inspectorul Viorel Avasilcăi, coordonatorul Centrului Zonal Moldova, ne-a spus de ce sunt importante aceste autorizări tehnice ale service-urilor auto: ”Orice deținător de autovehicul care apelează la un service auto ar trebui să se intereseze despre competențele service-ului respectiv, competență dată de autorizația tehnică de funcționare. Practic această autorizație tehnică confirmă faptul că unitatea service respectivă, pentru o anumită grupă de lucrări, are capacitatea de a efectua acele lucrări. Pe de altă parte, la orice eliberare a unui document fiscal, un service trebuie să elibereze și o comandă de lucru sau un deviz de lucru, din care să reiasă lucrările care au fost efectuate.”
Aceste controale vor continua întreaga săptămână, scopul principal fiind acela de a fi verificate în continuare unitățile service ale căror activități de reparație și întreținere afectează în mod direct siguranța circulației.



Inspectorii i-au adus la cunoștință proprietarului curții în care se aflau în lucru două mașini că activitatea sa poate constitui o infracțiune
Inspectorii i-au adus la cunoștință proprietarului curții în care se aflau în lucru două mașini că activitatea sa poate constitui o infracțiune
Munca de reparații se desfășura normal în atelierul firmei Auto MG Motors, care nu este autorizată pentru astfel de lucrări
Munca de reparații se desfășura normal în atelierul firmei Auto MG Motors, care nu este autorizată pentru astfel de lucrări
Inspectorii RAR au descins la atelierele de reparații auto care activează fără autorizații
Inspectorii RAR au descins la atelierele de reparații auto care activează fără autorizații
Inspectorii au vizat în primul rând atelierele unde activitatea de reparații auto se face fără nici un fel de autorizație
Inspectorii au vizat în primul rând atelierele unde activitatea de reparații auto se face fără nici un fel de autorizație


Recomandări

135 de mașini care prezentau pericol iminent de accident, depistate în trafic, anul trecut, de inspectorii RAR Suceava

135 de mașini care prezentau pericol iminent de accident, depistate în trafic, anul trecut, de inspectorii RAR Suceava
135 de mașini care prezentau pericol iminent de accident, depistate în trafic, anul trecut, de inspectorii RAR Suceava