Concluzii

Inspecțiile din primul semestru al anului școlar au scos la suprafață nereguli în unitățile cu rezultate slabe la examenele din vară



Gabriela Scutaru: „E adevărat că sunt dascăli care nu depun efort 100%, însă, de multe ori, nici nu au cu cine”
Gabriela Scutaru: „E adevărat că sunt dascăli care nu depun efort 100%, însă, de multe ori, nici nu au cu cine”

Încă de la începutul acestui an școlar, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava au anunțat că unitățile de învățământ din județ, îndeosebi cele care au înregistrat rezultate modeste la examenele din vara lui 2012, vor avea parte de vizita inspectorilor școlari. Sub lupa acestora s-au aflat și cadrele didactice care predau discipline ce constituie subiect de examen, aceștia având parte de controale inopinate. După ce în decursul primului semestru au efectuat inspecțiile, reprezentanții IȘJ au identificat și câteva disfuncționalități.
Gabriela Scutaru, inspector școlar general adjunct, a explicat: „Încă e prematur să lansăm niște concluzii, însă putem trasa câteva constatări. În semestrul I ne-am axat mai ales pe o serie de aspecte metodologice privind desfășurarea examenelor, aspecte pe care le-am adus la cunoștință dascălilor, inspecțiile urmând a continua și în cel de-al doilea semestru”.
Aceasta a declarat că unii profesori nu depun efortul necesar în desfășurarea actului didactic: „E adevărat că sunt dascăli care nu depun efort 100%, însă, de multe ori, nici nu au cu cine. Nu putem da vina doar pe profesori, sunt cazuri punctuale”. În cazul în care se impune, cadrele didactice vor avea parte de îndrumare și consiliere. Totodată, se poate recomanda parcurgerea unor programe de formare dacă se constată anumite carențe ale profesorilor respectivi. La fiecare analiză, inspectorii IȘJ vor da și o soluție conform legislației din domeniu.
Elevii sunt dezinteresați, iar familiile nu se implică suficient
De partea cealaltă, inspectorul general adjunct IȘJ a numit dezinteresul elevilor ca fiind o altă cauză importantă a calificativelor modeste de la testările naționale.
„Bacalaureatul este un examen dificil, iar mulți tineri nu realizează importanța acestuia. Parte din copii sunt dezinteresați, iar în alte cazuri familia nu se implică suficient”, a mai explicat Gabriela Scutaru. Aceasta a mai dat exemplul sesiunilor de pregătire pentru bacalaureat, pe care majoritatea liceelor le organizează și pe care elevii nu se stingheresc să le frecventeze.
Deși profesorii își rup din timpul lor liber pentru a face ore gratuite cu elevii, foarte puțini viitori absolvenți se arată interesați de oportunitatea lansată de licee. „Nu putem să-i aducem de acasă, nici măcar nu avem voie. În condițiile în care elevului i se oferă servicii educaționale, iar el refuză, nu mai are nici o scuză pentru calificativele mici pe care le obține ulterior”, a mai precizat Gabriela Scutaru.



Recomandări

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase
Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase

Ciprian Anton, șeful IȘJ, va fi prezent la deschiderea anului școlar la Broșteni și în celelalte localități afectate de inundații

Ciprian Anton, șeful IȘJ, va fi prezent la deschiderea anului școlar la Broșteni și în celelalte localități afectate de inundații
Ciprian Anton, șeful IȘJ, va fi prezent la deschiderea anului școlar la Broșteni și în celelalte localități afectate de inundații