Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault și Dacia în Germania au crescut cu 39% în luna ianuarie, la 11.773 unități, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, pe o piață în scădere cu 4,3%, la 181.189 unități, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.
Grupul francez a avut o cotă de piață de 6,5% în prima lună din 2010, comparativ cu 4,9% în decembrie. Cele două mărci au avut a șaptea prezență pe piața germană, după Volkswagen (23,3%), Mercedes (7,9%), BMW și Mini (7,7%), Audi (7,1%) și Opel (7,1), respectiv Ford (6,9%).
Anul trecut, grupul francez a controlat 5,9% din piața auto din Germania, fiind depășit de Volkswagen (21,2%), Opel (8,9%), Ford (7,6%), Mercedes (7,4%), BMW și Mini (6,8%) și Audi (6,2%). Înmatriculările Renault și Dacia au crescut cu 53,5% în 2009, la 225.965 mașini.
Piața auto germană a beneficiat în 2009 de un program de înnoire a parcului auto derulat de guvern cu fonduri de cinci miliarde de euro. Programul s-a încheiat la începutul lunii septembrie.
Directorul de vânzări al Renault a declarat, la mijlocul lunii ianuarie, că grupul ar putea avea dificultăți în a-și menține în 2010 cota de piață în Germania, cea mai importantă piață de export pentru Dacia, după încheierea programului guvernamental de prime de casare.
Piața auto europeană va fi afectată de încheierea programelor guvernamentale în 2010 și ar putea înregistra o contracție de 10%, a afirmat Stoll.
Germania a devenit, în 2009, principala destinație de export a Dacia, cu 84.708 unități vândute, în urcare cu 231,3% față de 2008, datorită programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus într-un discount semnificativ pentru modelele mărcii românești.