Înmatriculările Dacia în Spania au scăzut cu aproape 40% în primele șase luni, mai rapid decât piața



Înmatriculările sub marca Dacia în Spania au scăzut cu 39% în primele șase luni ale anului, de la 11.900 de autovehicule în perioada similară a anului trecut la 7.250 unități, mai rapid decât piața spaniolă, care a înregistrat un declin de aproape 27%.
Piața auto din Spania s-a contractat cu 26,8% în primele șase luni, de la 605.000 de mașini la 443.000, potrivit datelor anunțate de asociația spaniolă a importatorilor auto, ANIACAM.
Cota de piață a Dacia a coborât de la 2% în prima jumătate a anului trecut la 1,6%, iar constructorul se situează pe poziția a 18-a în topul celor mai bine vândute mărci din Spania.
Liderul pieței este producătorul local Seat, cu peste 40.000 de mașini vândute, în scădere cu 27% față de perioada similară a anului trecut.
Dacia a vândut în primul semestru în Spania aproape 3.700 de SUV-uri Duster, 3.040 de Sandero și numai 520 Logan.
În iunie, Dacia a înregistrat un declin al înmatriculărilor de 54%, de la 3.200 de autovehicule la aproape 1.500. Cota de piață a scăzut de la 2,6% în iunie anul trecut la 1,8%, iar Dacia ocupă poziția a 17-a în topul mărcilor după vânzări.
Piața spaniolă a scăzut cu 31,3% în iunie, de la 121.650 de unități la 83.600. Cele mai mari vânzări au fsot raportate de Seat, aproape 7.900 de mașini, în scădere însă cu 31% față de iunie anul trecut.
Vânzările Dacia în iunie au constat din 771 de modele Sandero, 620 de Duster și 91 de autovehicule Logan.