Nu știu dacă în vreun alt sport s-au produs modificări comparabile ca număr și ca importanță cu cele din Formula 1. În fond, nimic mai normal decât să updatezi regulile în același ritm cu îmbunătățirile aduse mașinilor participante la această competiție care, până să înceapă valul schimbărilor, dăduse semne măcar de leșin, dacă nu de-a dreptul de moarte clinică. Dacă țineți minte momentul acela, pe la sfârșitul anilor ’90, Eurosport chiar a renunțat să mai transmită cursele de Formula 1 și le-a înlocuit cu transmisiile din Indicar, motivul fiind interesul tot mai scăzut al publicului, inclusiv al telespectatorilor, pentru această competiție. Ciudat e că în acest timp mașinile… nu stăteau! Adică evoluția științei și tehnologiei a adus nenumărate îmbunătățiri ale motoarelor și caroseriilor, de aici apărând la un moment dat chiar necesitatea de a mai tăia din viteza mașinilor, limitându-se capacitatea cilindrică, dar și puterea motoarelor, apoi obligativitatea unui număr de schimbări de pneuri, ba renunțându-se chiar și la alimentarea din timpul cursei pentru a-i forța pe piloți la economie de carburant și implicit la o viteză diminuată. Astea însă nu au împiedicat nicidecum înregistrarea de noi și noi recorduri de viteză pe toate circuitele și, desigur, apariția unor piloți absolut geniali, precum unicatul numit Michael Schumacher. Modificările despre care vorbeam s-au produs însă nu doar la mașini, ci și în abordarea competiției: dacă în urmă cu 10 ani te dădeai la o parte spre a-ți lăsa colegul de echipă să te depășească, erai pasibil de sancțiuni de tot felul, de la pierderea locului în cursa respectivă, până la amenzi colosale și chiar la suspendarea din activitate. Acum, lucrul e nu doar normal, ci și obișnuit, astfel că la Grand Prix-ul Rusiei de la Soci, Bottas i-a cedat locul 1 lui Hamilton, ceea ce practic i-a și adus un nou titlu mondial. Regulamentar e O.K. Moral, nu prea.