În Mexic, lupta contra obezității se mută la școală



Mexicanii, campionii lumii în ceea ce privește consumul de băuturi carbogazoase și ocupanții locului secund în topul obezității, după SUA, vor învăța de la copiii lor să se hrănească corect, ministerul Educației publice din această țară demarând o campanie în acest sens, informează AFP.
Ministerul mexican al Educației publice, cu sprijinul mai multor ambasade străine, a lansat o campanie în școli, care are ca scop modificarea obiceiurilor alimentare ale copiilor mexicani, ocupanții primului loc în topul obezității din America latină.
„În Mexic, din cauza alimentației proaste, din cauza proastelor obiceiuri precum sedentarismul, consumul redus de apă, excesului de grăsimi și zahăr din alimentație”, obezitatea a devenit o problemă de sănătate publică și o preocupare importantă pentru autorități, spune nutriționistul Tamara Vera.
Campania a fost organizată, pentru al doilea an consecutiv în Mexic, în 124 de școli. Campania „Săptămâna gustului” are ca model evenimentul omonim inițiat în Franța în anii 1990. Maeștri bucătari se deplasează în școli pentru a ajuta elevii să-și dezvolte cunoștințele în materie de papile gustative cu ajutorul unor produse proaspete, mai ales fructe și legume.
Campania vizează „să ofere copiilor dorința de a mânca alimente sănătoase și de a-și regăsi interesul pentru gusturile naturale și simple”, spune ambasadorul Franței în Mexic, Elisabeth Beton Delègue.
Regimul tradițional mexican bazat înainte pe porumb și legume s-a transformat în ultimii ani, fiind dominat în prezent de alimente procesate și prăjite. Standurile cu mâncare instalate la colțurile străzii oferă, la prețuri mici, tortillas (lipii din porumb sau grâu) cu umpluturi savuroase, dar foarte grase.
De asemenea, în Mexic se consumă cele mai multe băuturi gazoase – 163 de litri pe cap de locuitor/ pe an -, potrivit unei organizații independente, El Poder del Consumidor. Adică cu 40% mai mult decât ocupantul locului al doilea în topul consumatorilor de băuturi carbogazoase, SUA.