Orice afacere depinde de clienți, aceștia fiind cea mai mare grijă a tuturor antreprenorilor. Fiecare companie are propria metodă de a obține clienți, fie din poziția unde este amplasată, fie din renumele lor sau al serviciilor unice ce le oferă.
Ce ne facem atunci când afacerea noastră este una pe bază de prestări servicii iar numărul potențialilor clienți din orașul în care se desfășoară este foarte mic și aveți nevoie de clienți din alte orașe, respectiv județe? Multe persoane ar spune că un banner mare în centrul unui oraș ar rezolva acest lucru, lucru care este adevărat și ar duce la creșterea brand-ului și implicit a numărului clienților. Dar dacă trebuie să pui cate un banner în fiecare oraș pentru a câștiga singurul potențial client? Merită să investești o sumă ridicată într-un banner pe care viitorul tău client s-ar putea să nu-l observe? Nu! Banner-ul nu este cea mai ieftină soluție, ci prezența online a companiei.
De ce prezența online? Multe persoane își spun lucruri precum „Clienții mei sunt prea bătrâni ca să caute afacerea mea online”, acest lucru fiind o abordare greșită pentru că fiecare persoană a evoluat direct proporțional cu evoluția tehnologiei. Dacă un potențial client nu are acces la internet sau nu știe să folosească un motor de căutare, atunci acesta are cunoștințe și prieteni ce folosesc internetul pentru orice și aceștia îi pot oferi diverse soluții.
Cum ar fi dacă printre soluțiile propuse sau cele găsite în motoarele de căutare s-ar afla compania ta sau cum ar fi dacă ai putea capta clienți de oriunde din această lume cu niște costuri semnificativ reduse în comparație cu metodele clasice de promovare?
Care ar fi soluția? O strategie de marketing online bine pusă la punct ar fi cel mai potrivit lucru pentru a domina în fața concurenței existente la ora actuală și pentru a oferi informațiile de care au nevoie clienții tăi din orice loc, la orice oră.
O strategie de marketing online presupune 50% influența unui website și 50% influența factorilor din social media. O strategie de marketing bine gândită combină aceste două lucruri pentru a aduce o satisfacție și un succes garantat 100%.
Nu este un lucru simplu, dar pe cât de complex e, pe atât de mulțumit de rezultate veți fi privind raportul dintre clienți și cheltuielile de promovare. Mulți consideră că activitatea online nu este un lucru bun pentru afacerea lor, fiind total greșit. Daca respecți câteva reguli și folosești cele mai bune resurse de promovare online, nu ai cum să dai greș.
O strategie de marketing online implică respectarea strictă a unor reguli, printre care cele mai importante sunt:
nu încerca să îți furi singur căciula, analiza datelor și a statisticilor trebuie făcută cu cea mai mare precizie, fiecare plus sau minus contează, chiar dacă uneori rezultatele negative ne descurajează;
originalitatea și creativitatea contează cel mai mult, nimeni nu ar aprecia dacă folosești o strategie de marketing și metode de promovare online ca ale vecinului;
internetul nu este al tău, este al clienților și ar trebui să țineți cont de acest lucru când începeți procesul de realizare a unui website, nu tratați site-ul personal, pentru că s-ar putea să nu aveți cele mai bune gusturi și idei în webdesign, apelați la o firmă de specialitate și lăsați firma să decidă pentru dvs. dacă nu știți exact ce doresc clienții.
Marketingul online nu se aplică la fel și nu există o regulă cu o universalitate de 100% pentru fiecare, dar dacă se respectă câteva reguli, vă puteți enumera printre cei 10% care oferă exact ce caută clienții.
Ciprian ȚOLESCU