Senatorii au idei diverse privind suvenirurile care ar trebui să se commercialize în instituția lor, unii dintre ei respingând chiar ideea înființării unor astfel de magazine, iar alții propunând vânzarea de tablouri, brelocuri, stegulețe sau cruci și sicrie.
Senatorul PDL Marius Necula consideră că ideea unui magazin de suveniruri este binevenită, în condițiile în care bugetul Senatului a fost redus cu 50% în acest an, fără să se țină seama că anul trecut senatorii au contribuit la bugetul cercetării.
El a precizat că nu știe a cui este inițiativa înființării unui magazin de suveniruri, dar, dacă este vorba de artă, cadouri pentru 1 Martie, 8 Martie – zile „devastatoare” pentru bărbați – este o inițiativă foarte bună.
Despre suvenirurile care ar putea fi comercializate la Senat, parlamentarul PDL a spus că acestea nu trebuie neapărat să reprezinte Senatul, ci România și a dat ca exemplu stegulețele tricolore, mărțișoare, brelocuri sau tablouri, existând o adevărată industrie în acest domeniu.
Despre o eventuală comercializare a unor căni cu chipul lui Mircea Geoană, președintele Senatului, Marius Necula a spus: „Le spargem ca să ne aducă noroc”, iar despre o cană cu chipul său a comentat: „Cine o cumpără?”. El a precizat că oamenii sunt obișnuiți ca figurile politicienilor să le fie oferite gratuit, în campanile electorale.
Un alt senator, Puiu Hașotti (PNL) s-a declarat împotriva acestui demers, apreciind că este vorba despre o idee „nefericită”.
„Mulți au amintiri neplăcute și opinia publică poate ar fi un pic șocată. Cred că Parlamentul ar trebui să rămână Parlament și instituțiile să rămână instituții, așa cum sunt prevăzute de lege, fără alte artificii”, a spus el.
Despre ideea ca Senatul să adune bani la buget, Hașotti a spus că nu este de acord cu vânzarea acestui tip de produse și nici cu un astfel de magazin de suveniruri, pentru că acestea trebuie să existe în locuri turistice, iar în Parlament trebuie să se facă legi, nu suveniruri.
Un alt coleg de-al său, liberalul Mircea Diaconu, a venit cu o idee originală, și anume ca aceste magazine să comercializeze cruci și sicrie.
El a povestit că în anii ’80 se decretase ca actorii să se descurse singuri în teatre, cel mai admirat fiind teatrul din Mureș, unde au început să se confecționeze cruci și sicrie la tâmplăria teatrului.
Potrivit lui Diaconu, senatorii ar trebui să urmeze acest exemplu. „Cruci, sicrie, facem o secție de tâmplărie și…poate că sunt ușor morbid, dar nu am găsit altă rimă”, a mai spus Diaconu.
Conducerea Senatului a decis să urmeze exemplul Camerei Deputaților pentru atragerea de fonduri extrabugetare, aprobând înființarea unui centru de conferințe, similar celui de la Cameră, dar și deschiderea unui magazin de suveniruri și materiale promoționale personalizate.
Potrivit unui memorandum intern, se dorește crearea unei structuri similare Centrului de conferințe a Camerei Deputaților, în vederea organizării de activități și evenimente pentru valorificarea spațiilor deținute de Senat și promovării imaginii Senatului și înființarea unui magazin de carte și suveniruri – „Library shop” – în vederea promovării Senatului prin materiale promoționale personalizate.
„Conducerea Senatului a aprobat în principiu aceste propuneri ale noastre. Dorim să atragem unele fonduri extrabugetare, deoarece dispunem de un spațiu care, credem noi, va fi atractiv pentru public, dar și pentru că bugetul nostru este foarte mic. Evident, va trebui să obținem aprobarea necesară și din partea Ministerului de Finanțe”, a declarat secretarul general adjunct al Senatului, Gheorghe Constantin.