Guvernul va propune un pact național pentru construcția de autostrăzi, finanțat cu cel puțin 1% din PIB, care să includă proiectele realizabile până în 2020 și pentru care să fie asumat un angajament de coerență și continuitate în finanțare la nivelul necesar, conform programului de guvernare.
Documentul aparținând viitorului Cabinet, obținut de MEDIAFAX, prevede totodată mărirea perioadei de garanție a lucrărilor realizate pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport, refacerea infrastructurii feroviare simultan și în concordanță cu cea rutieră, astfel încât cel puțin traficul greu de mărfuri să redevină atractiv pe transportul feroviar, precum și dezvoltarea infrastructurii porturilor maritime românești, astfel încât acestea să devină poarta maritimă din est a UE.
Îmbunătățirea condițiilor de trafic fluvial pe sectorul românesc al Dunării la nivel european, dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, inclusiv în zonele cu activitate turistică importantă, asigurarea unui nivel calitativ european până în 2012 a 80% din rețeaua de drumuri naționale, reducerea constantă a numărului de victime ale accidentelor de circulație rutieră, creșterea vitezei pe calea ferată în medie cu 25% și reducerea timpului de circulație cu 50% față de cel actual la trenurile de călători și marfă, precum și eliminarea staționării trenurilor la frontieră sunt alte priorități enunțate în programul de guvernare.
Executivul își mai propune instituirea unui mod echitabil de colectare a taxelor pe infrastructura rutieră conform principiului „plătești cât și cum folosești” și colectarea într-un procent ridicat a acestor taxe, reorganizarea activității de construcție și întreținere a infrastructurii de transport rutier prin separarea în cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale a activităților de autostrăzi, de drumuri naționale și de centuri ocolitoare, îmbunătățirea legislației privind modalitățile și condițiile de participare la licitațiile pentru lucrările necesare îmbunătățirii infrastructurii de transport, modificarea legislației privind relocarea utilităților pentru realizarea autostrăzilor și a centurilor ocolitoare, prin implicarea proprietarilor acestor utilități urmărindu-se respectarea unor termene și costuri de relocare minime, modificarea legislației privind obținerea diverselor avize pentru lucrările necesare îmbunătățirii infrastructurii de transport, astfel încât să se asigure termene minime de obținere a acestora.
Va fi constituită o bază de date cu toate firmele care nu au respectat anumite prevederi contractuale (prețul, calitatea, termenul de finalizare) în vederea depunctării lor la licitații, iar acolo unde este cazul va fi utilizat sistemul concesiunii de lucrări.
Reconstrucția Gării de Nord București prin transformarea zonelor adiacente în centru comercial, cu lucrări scoase la licitație internațională, finanțarea porțiunii între Târgu Mureș și Borș (254 de km) din Autostrada Transilvania (total 415 km), urmând ca pentru porțiunea între Târgu Mureș și Brașov (161 km) să fie identificate alte soluții de finanțare și realizare, finalizarea tronsonului de autostradă București – Comarnic (110 km), urmând ca tronsonul Comarnic – Brașov (56 km) să fie realizat prin concesiune cu finalizare în 2014, precum și construirea unui pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră în zona Agigea care să facă legătura cu autostrada A2 și cu centura la nivel de autostradă a Municipiului Constanța sunt alte măsuri anunțate în program.