Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, i-a transmis noului ministru al Transporturilor, Felix Stroe, care sunt investițiile vitale în infrastructură pentru județ, care trebuie să fie deblocate în perioada următoare. Gheorghe Flutur a făcut referire, în primul rând, la introducerea trenului pe ruta Suceava – Cernăuți. „De la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Suceava, am avut mai multe întâlniri cu partenerii și vecinii noștri ucraineni, reprezentanți ai Administrației Regionale de Stat Cernăuți, ai Consiliului Regional Cernăuți, precum și ai altor instituții din cadrul celor două unități administrativ-teritoriale cu rol în dezvoltarea cooperării transfrontaliere, în cadrul cărora s-au dezbătut probleme de interes pentru ambele părți”, a spus Flutur. El a amintit că redeschiderea acestei rute feroviare ar degreva traficul rutier prin zona Siret-Porubne, care, în acest moment, este singurul punct de trecere a frontierei deschis cu Ucraina.
Președintele CJ Suceava a mai spus că începând cu luna iunie a.c. la punctele Siret-Porubne, Porubne-Siret și Vadu Siret-Vicșani au avut loc alte întâlniri de lucru între conducerile administrative ale județului Suceava și ale regiunii Cernăuți, la care au participat și reprezentanți ai căilor ferate din cele două unități administrativ-teritoriale, fiind purtate discuții despre posibilitatea introducerii a două trenuri, unul pe ruta Suceava – Cernăuți, cu plecare dimineața din Suceava și întoarcere seara din Cernăuți, și unul pe ruta Cernăuți – Suceava, cu plecare dimineața din Cernăuți și întoarcere seara din Suceava.
„Având în vedere toate aceste considerente și faptul că partenerii ucraineni solicită răspunsul nostru cu privire la data exactă când cetățenii din cele două regiuni vor avea la dispoziție posibilitatea de a circula pe ruta Suceava – Cernăuți și retur și pe calea ferată, vă adresăm rugămintea să dispuneți rezolvarea, de urgență, a problemelor care țin de partea română și care blochează acest proiect”, i-a transmis Flutur noului ministru al Transporturilor.
Șeful administrației județene a făcut referire și la variantă de ocolire a Sucevei, precizând că având în vedere apropierea evenimentului privind aniversarea Marii Uniri „v-am rămâne profund îndatorați” dacă s-ar analiza problema finalizării lucrărilor la acest obiectiv. Flutur a precizat că în condițiile creșterii traficului pe Coridorul IX european de transport, această variantă de ocolire a municipiului Suceava reprezintă o necesitate de maximă urgență.
Flutur solicită începerea lucrărilor la drumul expres Ploiești – Pașcani – Suceava – Siret
De asemenea, Gheorghe Flutur l-a informat pe ministrul Transporturilor și despre necesitatea începerii lucrărilor la drumul expres Ploiești – Pașcani – Suceava – Siret. „În perioada următoare se vor deschide pe teritoriul județului Suceava noi puncte de trecere a frontierei cu Ucraina, situație care va genera un trafic suplimentar, iar lipsa infrastructurii rutiere va produce numeroase ambuteiaje și blocaje în trafic”, a declarat Flutur, care a adăugat că în prezent DN 2 (E 85) este singurul drum european pe care se desfășoară traficul de călători și de marfă dinspre și spre Ucraina, iar pe teritoriul județului Suceava este extrem de aglomerat.
Gheorghe Flutur a mai declarat că l-a informat pe Felix Stroe și despre importanța reabilitării DN 2 (E 85) – Roman – Suceava – Siret – Frontieră Ucraina, DN 29A Suceava – Dorohoi și DN 2E Păltinoasa – Cacica – Marginea – Vicovu de Jos – Vicovu de Sus – Frontieră Ucraina.
„Vă aducem la cunoștință faptul că este imperios necesară reabilitarea următoarelor drumuri naționale: DN 2 (E 85), DN 29 și DN 2E, pe rutele menționate în referință, care asigură legături spre monumentele istorice – patrimoniu național sau UNESCO, spre mănăstirile renumite din județ etc. Totodată, aceste trasee turistice sunt foarte aglomerate, cumulează trafic intens, în special trafic greu care nu poate fi dirijat pe centuri ocolitoare sau alte asemenea trasee de tranzit, fapt generator de evenimente rutiere, confirmat prin numărul mare de accidente rutiere înregistrate anual pe traseele drumurilor naționale din Suceava”, se arată în adresa transmisă ministrului Transporturilor. Gheorghe Flutur a mai spus că traficul tot mai aglomerat de pe Coridorul IX european de transport, rețea care se compune din trasee de drumuri naționale existente, cum ar fi și DN 2, impune necesitatea reabilitării acestor trasee de drumuri naționale, în scopul fluidizării traficului și asigurării condițiilor de confort în trafic.






