Funeriu le-a prezentat parlamentarilor proiectele pe Educație, Cercetare, Tineret și Sport



Ministrul desemnat pentru Educație, Daniel Funeriu, le-a prezentat, marți, parlamentarilor din Comisiile reunite pentru învățământ, proiectele Guvernului Boc și ale sale pentru Educație, Cercetare, Tineret și Sport, reiterând sprijinul pentru Pactul Național pentru Educație și Legea sportului.
„Am ocazia să prezint programul de guvernare al Guvernului Boc pe componenta de Educație, Cercetare pentru a doua oară, de aceea voi fi mult mai concis. Voi discuta mai pe larg despre componenta Tineret și Sport pentru că acum Ministerul este comasat. În primul rând vreau să reiterez atașamentul meu și al Guvernului față de Pactul Național pentru Educație, Strategia Națională a Educației care a fost elaborată de Comisia prezidențuială și semnată de toate sindicatele, precum și cu principiile care se regăesc în noua Lege e Educației”, a spus Funeriu.
El a menționat legat de ciclul preuniversitar că are printre obiective dinamizarea ciclurilor de învățământ, stabilirea unor reguli foarte precise privind procedurile de evaluare, descentralizarea, depolitizarea resurselor umane, flexibilizarea și dinamizarea politicilor de resurse umane, prioritizarea educației timpurii și transformarea educației permanente într-o necesitate.
„Am integrat remarcile dumneavoastră din precedenta audiere și am introdus explicit cei 6% din PIB pentru Educație. Am adus clarificări pe componenta de tineret și sport. În ceea ce privește învățământul universitar, primul efort este acela de recredibilizare”, a spus Funeriu invocând unele principii precum diferențierea misiunii universităților, ierahizarea programelor de studii pentru a aloca bani acolo unde există calitate, dinamizarea rectrutării și a carierelor universitare, întărirea componentei cercetare, finanțarea multianuală dar și stoparea unor practici cum ar fi „fabricile de diplome”.
În privința cercetării, Daniel Funeriu a spus că la acest domeniu programul său prevede creșterea bugetului, „distribuția fodurilor” urmâd să fie distribuit „pe criterii de excelență științifică”, anunțând și o debirocratizare a sistemului, dar și stimularea resurselor umane din diaspora.
Pentru componenta de Tineret, Funeriu a declarat că „tinerii români au nevoie de modele”, menționând că acest lucru cade și în sarcina Guvernului și tot ceea ce ține de domneiul educației prin politicile de tineret și de educație.
„Voi încerca să trag toate avantajele care reies din această comasare a ministerelor pentru a lega politicile de tineret de politicile de educație. Primul lucru de care trebuie să avem grijă este ca tinerii să poată să-și întemeieze o familie și să fie implicați civic, prin proiecte de voluntariat. Un al doilea lucru este să tragem toate avantajele multiculturalismului din România. Avem 18 minorități, cred că este un mare avantaj, și tinerii trebuie să înțeleagă că diversitatea duce întotdeauna la progres”, a mai spus ministrul desemnat invocând și un alt principiu „egalitatea de șanse între rural și urban”, dar și adoptarea Legii voluntariatului și internship-ului.
El a adăugat că la capitolul infrastructură se va ocupa de taberele nefuncționale.
Despre componenta Sport, Funeriu a a subliniat că va încerca din punct de vedere al resurselor umane, să strângă în jurul Minsterului „competențele campionilor noștri, care doresc să se implice și în procesul administrativ”- oameni care ar trebui să fie modele și care nu sunt implicați suficient în viața publică.
El a invocat întărirea rolului cluburilor sportive locale, menționând că o prioritate este și Legea sportului, dar și inventarierea infrastrcuturii pentru sport, întărirea sportului la nivel local, integrarea persoanelor cu handicap inclusiv prin sport.
„Voi fi un adept al întăririi rolului sportului în școală. Și sportul de performanță vor găsi în mine un partener”, a conchis Funeriu.