Intervenție

Flutur cere Drumurilor Naționale să înceapă astăzi lucrările la podul de la Marginea



Onofrei și Flutur consideră că fostul guvern a amânat deliberat construcția podului
Onofrei și Flutur consideră că fostul guvern a amânat deliberat construcția podului

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, ieri, că astăzi va avea o discuție cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, despre continuarea lucrărilor la podul din comuna Marginea, distrus de inundațiile din vara anului 2008. Demersul lui Flutur vine după ce sătenii din comuna Marginea, exasperați că autoritățile nu mai finalizează podul care face legătura între Rădăuți și Câmpulung Moldovenesc, pe DN 17, și-au construit cu forțe proprii un pod de lemn, fără nici un fel de autorizații sau aviz. Flutur a arătat că este „foarte supărat” pe Compania Drumuri Naționale deoarece, în ciuda nenumăratelor intervenții făcute de autoritățile locale și județene, nu au continuat lucrările la pod. „Lucrarea nu este atributul Consiliului Județean, ci al Companiei Naționale de Drumuri. Guvernul Tăriceanu a amânat deliberat începerea lucrărilor până la campania electorală de la sfârșitul anului 2008, ceea ce consider că este nepermis. Acum am făcut din nou intervenții la noua conducere a Ministerului Transporturilor și ne vom ține de capul celor de la Drumuri Naționale ca începând de luni, 9 februarie, să înceapă lucrarea acolo. În paralel, am cerut companiei să asfalteze varianta pe care se circulă acum, pentru că drumul este impracticabil. Luni voi discuta cu ministrul Radu Berceanu această problemă”, a spus Gheorghe Flutur.
Onofrei: „Este un tip de rezolvare publică a unor lucruri care din punct de vedere instituțional merg extrem de prost”
Situația podului de la Marginea a fost abordată și de senatorul PD-L de Suceava, Orest Onofrei, care a spus că, dacă din punct de vedere strict legal acțiunea sătenilor din Marginea „este pe lângă lege”, din punct de vedere practic, „oamenii nu au făcut decât să rezolve o problemă care era extrem de simplu de rezolvat și benefică”.
În opinia senatorului, autoritățile competente – Compania Națională de Drumuri Naționale și Autostrăzi, Poliția, Apele Române – ar trebui să verifice calitatea lucrărilor făcute de localnici și să autorizeze podul, dacă a fost construit corect și nu pune în pericol circulația pe drumurile publice.
„La Marginea este o variantă făcută de aproape un an care a ajuns absolut impracticabilă. Drumurile Naționale au promis că vor rezolva, că vor asfalta o parte din drum. Acum, pe podul de lemn circulația cu mașinile mici se face aproape civilizat, cu o deviere de numai 30 de metri, în loc de 1 km și jumătate. Este un pod provizoriu din lemn care pare în regulă. În rest, este un tip de rezolvare publică a unor lucruri care din punct de vedere instituțional merg extrem de prost”, a concluzionat senatorul Onofrei.
Podul de lemn
Sâmbătă, la Marginea localnicii au tăiat panglica la podul din lemn pe care l-au făcut peste râul Sucevița, în întregime pe cheltuiala lor.
Cel din beton, a cărui construcție a început-o vara trecută Compania Drumuri Naționale, costă 3,8 milioane de lei și are ca termen de finalizare luna august a acestui an.


Sătenii din comuna Marginea și-au construit cu forțe proprii un pod de lemn
Sătenii din comuna Marginea și-au construit cu forțe proprii un pod de lemn
Onofrei și Flutur consideră că fostul guvern a amânat deliberat construcția podului
Onofrei și Flutur consideră că fostul guvern a amânat deliberat construcția podului


Recomandări

Șoldan s-a ținut de promisiune și l-a ajutat pe primarul din Horodnic de Sus să finalizeze noul sens giratoriu de pe DN 17A între Rădăuți și Marginea

Șoldan s-a ținut de promisiune și l-a ajutat pe primarul din Horodnic de Sus să finalizeze noul sens giratoriu de pe DN 17A între Rădăuți și Marginea
Șoldan s-a ținut de promisiune și l-a ajutat pe primarul din Horodnic de Sus să finalizeze noul sens giratoriu de pe DN 17A între Rădăuți și Marginea

40 de camere cu radar vor fi montate pe drumurile naționale care străbat și Suceava. Șoferii nu vor scăpa de amendă dacă reduc viteza doar unde este radar

Industria lemnului, ”paralizată” de brățara electronică digitală – SUMAL, cu prejudicii de sute de milioane de euro

Industria lemnului, ”paralizată” de brățara electronică digitală – SUMAL, cu prejudicii de sute de milioane de euro
Industria lemnului, ”paralizată” de brățara electronică digitală – SUMAL, cu prejudicii de sute de milioane de euro

„Nu cerem privilegii. Cerem stabilitate, predictibilitate și recunoaștere pentru munca a zeci de mii de oameni” – Adunarea Generală ASFOR

Dacă vrem o Românie prosperă, trebuie să punem în centrul politicilor publice inițiativa, munca și responsabilitatea” spune Ciprian Muscă, președintele ASFOR
Dacă vrem o Românie prosperă, trebuie să punem în centrul politicilor publice inițiativa, munca și responsabilitatea” spune Ciprian Muscă, președintele ASFOR

„Nu cerem privilegii. Cerem stabilitate, predictibilitate și recunoaștere pentru munca a zeci de mii de oameni” – Adunarea Generală ASFOR

Dacă vrem o Românie prosperă, trebuie să punem în centrul politicilor publice inițiativa, munca și responsabilitatea” spune Ciprian Muscă, președintele ASFOR
Dacă vrem o Românie prosperă, trebuie să punem în centrul politicilor publice inițiativa, munca și responsabilitatea” spune Ciprian Muscă, președintele ASFOR