Deputatul AUR de Suceava Florin Pușcașu i-a solicitat premierului României, Ilie Bolojan, demiterea ministrului Transporturilor pentru retrogradarea autostrăzii Suceava-Siret la nivel de drum expres. Florin Pușcașu i-a transmis o interpelare premierului în care arată că un studiu de trafic real ar fi arătat că pe tronsonul Suceava-Siret este nevoie de autostradă, fiind nenumărate situații în care drumul a fost blocat pe zeci de kilometrii către Ucraina de către tirurile care stăteau la rând să treacă vama.
„Locuitorii județului Suceava resimt ca pe o nevoie reală construcția unei autostrăzi care să lege Suceava de Siret. Avea să se realizeze astfel coridorul european TEN-T. De asemenea, în campania electorală din 2024, liderii PSD și PNL locali se întreceau în declarații din care rezulta că autostrada A7 se termină la Siret. Mai apoi a fost prezentată varianta autostrăzii până la DN 2H, iar acum autostrada este numai până la Suceava. Urmează să aflăm apariția unor motive pentru care nici aceasta nu se mai face. Executarea acestui tronson este mult întârziată și nu mai este în discuție autostrada A7, ci eventual o prelungire. Proiectul A7 prin PNRR este prevăzut ca fiind Ploiești-Pașcani”, a spus Pușcașu.
El a amintit că în mai multe interpelări din 2023 și 2024 a vorbit despre promisiuni electorale care vor doar să amăgească electoratul pentru voturi. „Am arătat la acea dată că nu există sursă de finanțare aprobată pentru că PNRR se termină la Pașcani, iar elevii vor face excursii să vadă autostrada. Am arătat că sucevenii sunt mințiți an de an. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis ca restul traseului, Suceava-Siret, să fie în integralitate drum expres. În acest sens, CNAIR a solicitat deja firmei Search Corporation să reproiecteze ultimul tronson astfel încât toți cei aproape 56 km să fie construiți la nivel de drum expres”, a precizat deputatul AUR de Suceava.
El consideră că, deocamdată, doar în cazul acestei autostrăzi din Moldova există intenția de a fi făcute modificări, iar în cazul altor proiecte, din alte regiuni ale țării, investițiile rămân neschimbate. „Peste 3 miliarde de euro din sumă sunt prevăzute pentru tronsoanele Pașcani – Suceava – Siret și Pașcani – Iași – Ungheni. Pe lângă importanţa sa naţională, acest proiect va deservi în condiţii bune traficul de tranzit naţional, de mărfuri şi persoane de pe teritoriul României şi către Ucraina”, a explicat Florin Pușcașu.
El a declarat că astfel se poate asigura capacitatea de circulaţie necesară şi condiţii corespunzătoare de circulaţie aferente reţelei rutiere TEN-T cu efecte negative minime la nivelul mediului şi ale ocupării de terenuri, dar se putea rezolva și problema cozilor și blocajelor în trafic către Vama Siret. El a precizat că o autostradă poate prelua fluxuri mult mai mari de trafic și impune standarde mai ridicate pe partea de siguranță, în timp ce drumul expres este gândit ca o soluție intermediară.
„Având în vedere că această retrogradare a fost ticluită în laboratoarele Ministerului Transporturilor, solicităm demiterea ministrului Transporturilor pentru că este singura retrogradare din toate proiectele existente”, a încheiat Florin Pușcașu.






