Firmele din domeniul tehnologiilor medicale și de sănătate, precum și cel al tehnologiilor de construcții și energetice și de mediu, pot depune până pe 15 ianuarie, respectiv 29 ianuarie 2010 aplicații pentru programul EU Gateway, care le facilitează accesul pe piețele din Japonia și Coreea de Sud.
Programul EU Gateway, lansat în iulie 2008, este o inițiativă a Uniunii Europene, fiind implementat în exclusivitate de firmele Deloitte active în Uniunea Europeană, Japonia și Coreea de Sud, și având ca scop facilitarea accesului companiilor europene pe aceste piețe asiatice, în sectoare dificil de penetrat, în special cele tehnologice, reglementate foarte strict.
Programul acoperă șase sectoare economice – tehnologii energetice și de mediu, tehnologia informației și comunicării, tehnologii în sistemul medical și de sănătate, tehnologii de construcții, design vestimentar, precum și design interior. Programul a fost structurat pe șase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a șase ani, până în 2014.
Până acum, programul a înregistrat un total de 195 de aplicări în grupul țărilor din care face parte și România, care mai cuprinde Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia și Slovacia.
Per ansamblu, România a depus 61 aplicări, respectiv 31% din total, cele mai multe dintre acestea fiind înregistrate pe sectoarele de design vestimentar și tehnologii energetice și de mediu.
„Un element de noutate pentru misiunile din acest an este concentrarea pe construcțiile și tehnologiile verzi. Prin urmare, misiunile economice din sectoarele technologii de construcții și tehnologii energetice și de mediu au loc în același timp atât în Japonia – februarie 2010, cât și în Coreea de Sud – iunie 2010, acest lucru oferind oportunități de colaborare extinse companiilor participante europene, pe de o parte și celor japoneze sau sud-coreene pe de altă parte”, a declarat într-un comunicat, Raluca Clapon, business analyst în cadrul Deloitte Management Consulting și responsabilă în România de acest proiect.
Companiile eligibile trebuie să aibă sediul în Uniunea Europeană și o activitate pe piață de cel puțin cinci ani. Alte criterii de selecție sunt acționariatul majoritar sau integral european, precum și o cifră de afaceri și un număr de angajați suficient de mare astfel încât să garanteze intrarea pe piețele pe cele două piețe asiatice.
Candidații trebuie de asemenea să facă dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel internațional și să aibă o strategie de business solidă pentru penetrarea celor două piețe asiatice.
„Programul este conceput ca fiind unul de învățare, fiecare din cele șase cicluri reluând practic sesiuni de aplicare pentru toate cele șase domenii vizate. Astfel, firmele participante la etapele anterioare sunt invitate să aplice din nou. Ele pot participa la maximum trei misiuni economice în fiecare dintre țările în care acestea sunt organizate, oferindu-li-se astfel o pregătire vastă și posibilitatea consolidării oportunităților de afaceri identificate cu ocazia participărilor anterioare”, a adăugat Clapon.