Direcția Generală a Finanțelor Publice Suceava a avertizat opt primării din județ care nu au transmis la Ministerul Finanțelor Publice datoria publică pe care o au. Potrivit șefului Finanțelor sucevene, Petrică Ropotă, 45 de primării din județ nu au transmis aceste informații, urmând ca ele să fie verificate de inspectorii DGFP. Ropotă a explicat că, potrivit prevederilor legale în vigoare, unitățile administrativ teritoriale sunt obligate să transmită către Ministerul Finanțelor Publice, până în a 15-a zi a fiecărei luni, informații pentru luna anterioară prin intermediul unui formular intitulat „Situație privind finanțarea rambursabilă contractată direct fără garantarea statului sau garantate de unitatea administrativ teritorială”. Directorul DGFP Suceava a mai precizat că potrivit Legii finanțelor publice locale, unitățile administrativ – teritoriale au obligația să transmită Ministerului Finanțelor Publice o copie după documentele primare care atestă, după caz, contractarea împrumuturilor autorizate de comisia Ministerului, precum și actul adițional la contractul / acordul de împrumut /garantare, dacă sunt aduse modificări la acestea, cu respectarea clauzelor contractuale.
Petrică Ropotă a precizat că până în prezent, dintre cele 45 de primării care nu au depus aceste documente, opt au fost avertizate, șapte sunt în verificare, urmând ca inspectorii fiscali să se prezinte în control și la celelalte 30.
„Având în vedere situația precară a primăriilor din județ din cauza crizei financiare, dar și pentru că e primul control de acest fel, s-au aplicat într-o primă fază doar avertismente verbale, potrivit legii. Solicit tuturor primarilor să aibă în vedere respectarea prevederilor legale privind raportarea datoriei publice locale pentru a preîntâmpina transformarea avertismentului în amenzi contravenționale”, a spus directorul DGFP Suceava.
48 de primării nu au depus la Finanțe situațiile financiare anuale
Pe de altă parte, Petrică Ropotă a precizat că 48 de primării din județ nu au depus situațiile financiare anuale, obligație stabilită prin Legea contabilității. El a arătat că termenul de depunere a acestor documente a fost până la data de 25 ianuarie 2010. Șeful Finanțelor sucevene a mai adăugat că alte 54 de primării din județ nu au depus în termen legal o serie de alte raportări obligatorii, respectiv bilanțul și situația plăților restante, documente care ar trebui depuse lunar la DGFP Suceava. „Îi sfătuim pe primarii care știu că nu au prezentat aceste situații să respecte termenele stabilite de lege, cu atât mai mult cu cât aceste raportări trebuie să fie depuse în mod obligatoriu”, a mai spus Ropotă.
Măsuri
Finanțele au avertizat primăriile care nu și-au declarat datoria publică
