Educație

Fenomenul plantelor etnobotanice, temă de dirigenție în școlile sucevene



În școli trebuie să se facă mai multă educație la orele de dirigenție pe tema fenomenului plantelor etnobotanice
În școli trebuie să se facă mai multă educație la orele de dirigenție pe tema fenomenului plantelor etnobotanice

Inspectorulșcolar general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava, Petru Carcalete, a declarat ieri, într-o conferință de presă, că în școli trebuie să se facă mai multă educație la orele de dirigenție pe tema fenomenului plantelor etnobotanice.
„Diriginții trebuie să le vorbească elevilor la ora de dirigenție despre efectele consumului de plante etnobotanice. Și medicii pot să facă acest lucru, în școlile în care funcționează”, a declarat Carcalete, care a explicat că la sfârșitul săptămânii trecute a participat, la Iași, la o reuniune organizată de Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) din Moldova, unde s-au întâlnit șefii de Poliție din opt județe din Moldova, precum și președinții ATOP din fiecare județ.
„Săptămâna trecută am avut un caz mai deosebit în municipiul Suceava, legat de consumul de plante etnobotanice. Principala dezbatere din cadrul reuniunii de la Iași a fost subiectul plantelor etnobotanice. S-a discutat inclusiv de un proiect de lege pe care să-l înaintăm Parlamentului României, care să prevadă, printre altele, interzicerea comercializării acestor plante. S-a mai discutat și de funcționarea ATOP-ului la nivelul fiecărui județ”, a declarat Carcalete.
Campanii de informare
IȘJ Suceava face recomandări pentru intensificarea campaniilor de informare în școli cu privire la riscurile consumului de plante etnobotanice. Unităților școlare li se recomandă informarea elevilor de gimnaziu și liceu, a familiilor acestora despre efectele nocive ale substanțelor, prin continuarea programelor de prevenire inițiate în anul școlar anterior: „Vise care ucid” „Aripi de speranță”, „Dependenți de libertate”, în colaborare cu diferiți parteneri.
Șeful IȘJ Suceava, Petru Carcalete, le-a sugerat tuturor profesorilor „ca în toate școlile să se facă educație în ceea ce privește aceste plante etnobotanice, care, din informațiile oferite de un medic specialist din Iași, sunt mult mai agresive chiar decât drogurile adevărate, în sensul că deteriorează organismul tinerilor”.