Două organizații sindicale din învățământul preuniversitar, respectiv Federației Educației Naționale și Federației Sindicatelor din Învățământ „Spiru Haret” au fuzionat, devenind Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, având ca președinte pe Marius Nistor.
Noua formațiune sindicală va avea, în urma fuziunii, 90.000 de membri. Conferința extraordinară a Federației Sindicatelor din Învățământ „Spiru Haret” și a Federației Educației Naționale, prin care s-a oficializat procesul de fuziune dintre cele două organisme sindicale, a avut loc, joi, la Sinaia.
Cea mai reprezentativă federație sindicală din preuniversitar este însă Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), care are, potrivit reprezentanților săi, peste 190.000 de membri.
La conferința de joi a fost prezent și ministrul Educației, Remus Pricopie.
Cu această ocazie, ministrul a semnalat importanța rolului jucat de profesori, dascăli, universitari și savanți, în procesul de consolidare a „coloanei vertebrale a statului român”, început în perioada de dinainte de 24 ianuarie 1856 și consfințit atât de Unirea Țării Românești cu Moldova, cât și de momentele ce au urmat până la crearea României Mari.
Ministrul a declarat că repoziționarea cadrelor didactice, din punct de vedere social și profesional, este strâns legată și de calitatea actului educațional al cărui beneficiari sunt elevii, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației Naționale.
În acest sens, un prim punct propus de ministru a fost posibilitatea organizării unui Congres național al profesorilor, la care să fie dezbătute problemele actuale ale școlii românești.
De asemenea, Remus Pricopie a precizat că alte două componente esențiale pentru definirea poziției cadrelor didactice le reprezintă traseul de formare continuă și salarizarea. Ministrul Educației le-a promis sindicatelor că și aceste teme se vor afla pe agenda de lucru.
Pricopie a afirmat, cu aceeași ocazie, că este important dialogul mai ales atunci când sunt schimbări structurale în sistem.
„Ne-au trebuit o sută de ani să înțelegem ceea ce Spiru Haret a spus-o deja: poți avea o reformă superbă, dar dacă aceasta nu este discutată, dacă ea nu este înțeleasă de profesori, adică tocmai de aceia care o aplică la catedră, atunci nu văd care este sensul acestei schimbări, iar schimbarea așteptată nu se va produce niciodată. De aceea, e important să reintroducem instituția dialogului în sistemul de învățământ. Ministrul e doar un actor, el nu ia decizii de unul singur, fără să se consulte cu sindicatele, cu universitarii, cu părinții, elevii și studenți”, a spus ministrul Educației Naționale.