Vă doriți să fiți remarcată la locul de muncă și următoarea promovată să fiți dumneavoastră? Nu așteptați că șefii să vă remarce, ci preluați controlul asupra situației.
Obiectivul este să vă înțelegeți cât mai bine șeful, pentru a fi în sintonie cu el și pentru a răspunde cu succes așteptărilor sale. Trebuie să încercați să vă identificați cu stilul managerului dumneavoastră și să vă adaptați acestuia.
De exemplu, dacă este un tip căruia îi plac ieșirile în oraș, nu ar fi rău să propuneți o ieșire între colegi la o terasă, unde să-l invitați și pe el. Va aprecia cu siguranță acest gen de inițiativă colectivă. Dacă șeful este mai puțin flexibil și îi place să controleze situațiile, veți încerca pe cât posibil să anticipați așteptările acestuia și îi veți prezenta cu regularitate modul în care evoluează munca dumneavoastră.
Încercați să aveți mereu o atitudine pozitivă și emanați optimism. Evitați, în schimb, să vă transformați într-o lingușitoare. Nu îndepărtați scamele pe care acesta le are pe costum și nu faceți complimente legate de noua sa cravată.
Vorbiți în timpul ședințelor
Obiectivul este acela de scoate în evidență munca și calitățile dumneavoastră. Renunțați la postura de simplă spectatoare, pentru a demonstra că puteți la fel de bine să fiți și actriță și că sunteți capabilă să luați cuvântul în public. Ideal este să veniți cu o idee sau cu o propunere nouă.
Este indicat să vă pregătiți din timp intervenția. Cu o zi înainte de ședință, gândiți-vă cu ce puteți veni nou în legătură cu subiectele ce vor fi dezbătute. Evitați însă să monopolizați discuția pentru mai mult de zece minute.
De asemenea, nu este recomandat să puneți întrebări doar pentru a arăta că sunteți și dumneavoastră prezentă în sală și evitați să vă dați cu părerea despre orice, mai ales dacă nimeni nu v-a întrebat.
Îngrijiți-vă look-ul
Obiectivul este acela de a demonstra că sunteți atentă la imaginea pe care persoana dumneavoastră o poate oferi pentru firma în care lucrați.
Grija acordată modului în care arătați este o dovadă de respect față de colaboratori. Fiți atentă la hainele pe care le alegeți pentru serviciu, la pieptănătură și la machiaj. Look-ul dumneavoastră trebuie adaptat imaginii pe care firma unde munciți trebuie să o promoveze.
Dacă lucrați într-o bancă, opțiunile dumneavoastră sunt destul de limitate, fusta, sacoul și pantofii fiind obligatorii. Puteți, în schimb, miza pe accesorii pentru a vă scoate în evidență personalitatea: o geantă, o bijuterie fac diferența în aceste cazuri.
Evitați taiorul și tocurile înalte în cazul în care lucrați într-o firmă cu angajați tineri, unde toți sunt îmbrăcați în blugi. O ținută de acest fel poate constitui o barieră pentru comunicare. Este mai bine să nu exagerați.
Organizați-vă
Obiectivul este de a demonstra cât sunteți de profesionist în meseria pe care o faceți. Dacă șeful vă va cere un dosar și dumneavoastră vă veți prezenta cu el cât ai bate din palme, acest lucru vă va fi benefic.
Depinde de dumneavoastră care este strategia cea mai bună pentru a ști mereu unde să găsiți lucrurile de care aveți nevoie, mail-urile, numerele de telefon și adresele necesare. Faceți o dată pe săptămână ordine pe birou pentru a păstra un spațiu plăcut de lucru.
Evitați să vă concentrați asupra unor lucruri inutile sau să lipiți pe orice document care vă cade în mână o etichetă. Pericolul este acela de a vă pierde în detalii inutile și de a neglija esențialul.
Păstrați-vă sângele rece
Obiectivul este acela de a demonstra rezistență la stres și în fața sarcinilor pe care le aveți, făcându-i pe superiori să remarce potențialul dumneavoastră. Atunci când vă dați seama că se creează o situație tensionată, încercați pe cât posibil să evitați conflictul. Ieșiți din birou și izolați-vă pentru câteva minute. Duceți-vă la baie sau faceți o mică plimbare prin firmă. Așteptați cinci minute, apoi întoarceți-vă în birou și spuneți ceea ce aveți de spus. Acest lucru vă va permite să adoptați un ton potrivit pentru discuții. Evitați să vă autocenzurați și să țineți în dumneavoastră ceea ce ați dori să spuneți. Să vă controlați nervii nu înseamnă a tăcea, ci, din contră, să învățați să vă transmiteți mesajele păstrându-vă calmul.
Comunicați cu șeful
Comunicarea și informarea înseamnă a-i convinge pe superiori că pot avea încredere în dumneavoastră. Mizați pe transparență și demonstrați simțul responsabilității de care puteți da dovadă. Gândiți-vă la rolul dumneavoastră în firmă. Dacă vi se întâmplă să rămâneți blocată în trafic, sunați la birou pentru a anunța că veți întârzia. Anunțați-vă șeful dacă trebuie să plecați mai devreme de la serviciu, chiar dacă în principiu nu trebuie să dați nimănui socoteală pentru orarul dumneavoastră. Dacă se întâmplă să aveți o problemă personală, nu ezitați să-i cereți sfatul șefului. Acesta va aprecia încrederea pe care i-o arătați și va înțelege mult mai bine o eventuală scădere a randamentului dumneavoastră. Asta nu înseamnă că trebuie să-l țineți în permanență la curent cu problemele dumneavoastră personale minore.
Împărtășiți ideile bune
Valorificați-vă la maximum spiritul de inițiativă și capacitatea de a reacționa. Demonstrați-i șefului că mergeți dincolo de aspectul individual al muncii dumneavoastră și că vă interesează îmbunătățirea eficienței firmei.
Ascultați-vă colegii și, în funcție de nevoile lor, permiteți-le să aibă acces la informațiile și cunoștințele acumulate în timpul formării dumneavoastră profesionale.
Puneți pune la dispoziția unuia dintre colegi lista cu contactele dumneavoastră pentru atragerea unui nou client sau îi puteți împărtăși metodele dumneavoastră de lucru. Puteți, de asemenea, propune crearea unui tabel cu rolurile și sarcinile fiecăruia, în care să-și noteze evoluția proiectelor.
Evitați însă să vă asumați rolul ingrat de „doamna știe-tot” și să vă dați cu părerea în legătură cu orice. Evitați frazele de genul „Nu te organizezi bine și din cauza asta pierzi mult timp. Dacă aș fi în locul tău, aș face așa…“.
Participați la evenimentele colectivului
Integrați-vă în colectivul din care faceți parte și cunoașteți-vă colegii. Legați prietenii cu ei. Vă va fi mult mai ușor să fiți mereu la curent cu ceea ce se întâmplă în firmă. Nu ezitați să ieșiți cu colegii la o cină la restaurant sau la o cafea după terminarea serviciului. Este interzisă refuzarea sistematică a invitațiilor primite din partea colegilor.
O oră petrecută în compania acestora în afara biroului vă va ajuta să vă cunoașteți mai bine.
Evitați însă să fiți văzută de ceilalți drept o „party-girl” și să fiți mereu prima atunci când este vorba despre pauza de cafea sau despre organizarea unei petreceri.
Evitați, de asemenea, să vă „invadați” colegii cu mail-uri cu bancuri, glume sau powerpoint-uri penibile.





