În ciuda dezvoltării foarte puternice a centrelor comerciale din regiunea Centru-Vest, Suceava rămâne în topul orașelor cu cea mai mare densitate de spații comerciale, datorită extinderii Iulius Mall, cu 16.500 mp.
De altfel, investiția de 40 de milioane de euro a companiilor Iulius și Atterburry Europe în extinderea centrului comercial din Suceava este una dintre cele mai importante inaugurări din prima jumătate a anului, în comerțul retail (cu amănuntul) din România.
Potrivit rapoartelor Bucharest Retail Market și Romania Retail Regional Cities, lansate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, stocul de retail livrat la nivel național, în prima jumătate a acestui an, a fost de peste 162.000 de metri pătrați. Deși regiunea Centru-Vest a livrat mai mult decât dublu față de stocul din regiunea Moldovei, la nivel de oraș, a doua localitate cu cea mai mare densitate de spații comerciale rămâne Suceava.
Pe primul loc la densitatea de spații comerciale raportată la numărul de locuitori se situează orașul Pitești, cu 1.510 mp/1.000 locuitori, în vreme ce Suceava se ține aproape, cu 1.471 mp/1.000 locuitori, conform unui studiu din 2025.
Pe măsură ce dezvoltatorii continuă să investească în zone cu potențial, piața de retail se remarcă printr-o absorbție semnificativă a brandurilor premium și mid-market, precizează studiul realizat de Cushman & Wakefield Echinox.
Tendința este ca centrele comerciale să-și adapteze formatele și să-și diversifice portofoliile pentru ca retailerii internaționali care sunt în căutare de noi piețe să acceseze cu ușurință zone încă puțin exploatate. Cushman & Wakefield Echinox arată că un număr de aproximativ 40 de retaileri internaţionali şi-au făcut intrarea pe piaţa românească între 2020 şi 2025, iar regiunea Moldovei nu face excepție.
Printre retailerii menționați în studiu se află și HalfPrice, magazinul cu preţuri atractive la mii de branduri internaţionale, care a deschis la Iulius Mall Suceava, în primăvară, prima sa locație din estul țării.
O premieră pentru regiune a fost și intrarea la Iulius Mall a brandului Lefties, parte din grupul Inditex, care a inaugurat la Iulius Mall cel mai nou concept de Digital Store, ce integrează tehnologii digitale, făcând experiența clienților plăcută și eficientă, cu ajutorul cabinelor de probă inteligente și a caselor de plată easy pay.
Grupul LPP, cel mai mare retailer de modă din Europa Centrală și de Est, s-a extins, de asemenea, la Iulius Mall Suceava, cu patru branduri, pentru stiluri și generații diferite: Mohito, Cropp, House și Reserved, brandul fanion al companiei LPP.
Printre noutăţile extinderii se numără și restaurantul asiatic Chin Chin, cafeneaua Zireto, cofetăria Plaisir du Chocolat, un parc amenajat cu vegetaţie matură şi gazon pe care se poate călca, ideal pentru relaxare şi evenimente în aer liber, precum şi 2.400 de locuri de parcare.