Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc



,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc

Începând din septembrie 2017, Școala Gimnazială „George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc implementează proiectul “Edrkinder – Montessori for adolescents“, realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+, acțiunea KA2 – parteneriate strategice în domeniul școlar, cu numărul de referință 2017-1-PL01-KA219-038429_5, proiect care se desfășoară pe o perioadă de doi ani, până în august 2019.
Partenerii de proiect sunt: CDBWMS Children’s House Sp. z o. o. (Ltd.), Varșovia, Polonia; Montessori-Initiative Viena, Austria; Școala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc, România; Mesleki Teknik Ortaöğretim, Nevșehir, Turcia; Platon M.E.P.E., Ganochora, Grecia, și Gymnázium Duhovka s.r.o., Praga, Republica Cehă. Dintre acestea, școlile din Polonia, Austria și Cehia funcționează conform principiilor pedagogiei Montessori, iar școlile din România, Grecia și Turcia funcționează conform sistemului național de educație.
Inițiată de medicul și pedagogul italian Maria Montessori, metoda se caracterizează, în linii mari, ca o metodă prin care copiii sunt percepuți ca ceea ce sunt de fapt și prin care li se creează un mediu propice dezvoltării potențialului lor spiritual, emoțional, fizic și intelectual, ca membri ai unei familii, ai comunității, ai Universului.
Într-o școală care a adoptat pedagogia Montessori, profesorul organizează activitatea, este cel care ajută și înlătură piedicile, este doar un asistent care intervine la nevoie. Într-o clasă Montessori activitatea este individuală, se lucrează în liniște, disciplinat, elevul urmează un plan de lucru individual
Obiectivul proiectului constă în consolidarea potențialului liderului și partenerilor de proiect prin schimbul de experiență în domeniul Montessori Erdkinder, stabilirea cooperării între școli și popularizarea elementelor tipice ale metodei Montessori pentru adolescenții cu vârste mai mari de 12 ani.
Publicul țintă vizează cadrele didactice, managementul școlilor partenere implicate în programul Montessori Erdkinder, precum și cei interesați de extinderea domeniului sau de includerea acestei metode în activitățile din școala lor și elevii școlilor partenere în vârstă de 12 ani sau mai mult, care participă la sistemele de învățământ obligatorii, Montessori sau Montessori Erdkinder.
Prin derularea acestui proiect, Școala Gimnazială „George Voevidca” își propune să introducă în curriculum elemente din pedagogia metodei Montessori prin alegerea și selectarea acelor elemente care ar aduce noul în tradițional, care să-l ajute pe copil să găsească plăcere în actul de a învăța. Cadrele didactice vor participa la cursurile de formare în pedagogia Montessori prevăzute în calendarul activităților proiectului, formatori fiind profesorii polonezi, austrieci și cehi. Cele mai multe dintre aceste activități sunt desfășurate într-un mod interdisciplinar, implicând diferite clase și subiecte.
Produsele finale planificate pentru a fi postate de elevi pe platforma on-line eTwinning sunt: Logoul proiectului; O prezentare „Școala mea Montessori Erdkinder”. Partenerii din Turcia, România și Grecia vor prezenta elemente ale Montessori Erdkinder care sunt folosite în activitatea lor; o prezentare pentru un sezon al anului intitulat „Primăvara/vara/toamna/iarna într-o grădină Erdkinder” – o muncă sezonieră în grădina școlii; Antreprenorial/Economie/Management. Partenerii vor folosi programul eTwinning pentru a prezenta în orice formă exemple de proiecte de dezvoltare a afacerilor elevilor în școlile lor (de exemplu, organizarea unei excursii, vânzarea unor produse preparate/confecționate, gestionarea bugetului pentru cumpărături).
Primul eveniment comun de formare a personalului didactic a avut loc în Montessori-Schule Prein an der Rax, Austria, în perioada 19-23.02.2018, trainer prof. Saša Lapter din școala gazdă. La această mobilitate au participat 2 profesori din Polonia, 2 profesori din Grecia, 1 profesor din Turcia, 2 profesori din Austria, 1 profesor din Cehia și 3 cadre didactice din școala noastră: prof. Lăcrămioara Băcanu, prof. înv. primar Anca Călinescu și prof. înv. primar Camelia-Nicoleta Uriciuc.
În timpul vizitei la Școala Primară Montessori (0-3 și 3-6 ani) și Elementară (6-12 ani) din Viena, am asistat la desfășurarea orelor de predare prin metoda Montessori și ne-am familiarizat cu materialele didactice specifice.
A doua întâlnire transnațională a coordonatorilor de proiect a avut loc tot în școala Montessori-Schule Prein an der Rax, Austria, în perioada 19-20.02.2018, în cadrul căreia au participat directori și profesori din cele 6 țări partenere. Au fost prezentate activitățile din lunile următoare și metoda de finanțare a acestora, s-au stabilit responsabilități, modul de lucru pe platforma eTwinning și Mobility Tool.
De comun acord am stabilit ca școala noastră să fie gazda celei de-a treia întâlniri transnaționale de proiect și a celei de-a doua sesiuni de training, în perioada 21-22.05.2018, respectiv 21-25.05.2018.
Coordonator de proiect în școală, prof. Lăcrămioara Băcanu


,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc
,,Erdkinder – Montessori pentru adolescenți”, proiect cu finanțare europeană, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc


Recomandări

Ateliere creative pentru copii și adolescenți, în cadrul proiectului „Peripeții de Vară” cu Șerban Raia, la Câmpulung Moldovenesc

Ateliere creative pentru copii și adolescenți, în cadrul proiectului „Peripeții de Vară” cu Șerban Raia, la Câmpulung Moldovenesc
Ateliere creative pentru copii și adolescenți, în cadrul proiectului „Peripeții de Vară” cu Șerban Raia, la Câmpulung Moldovenesc

Experiențe Erasmus+ în domeniul formării profesionale la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava

Experiențe Erasmus+ în domeniul formării profesionale la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava
Experiențe Erasmus+ în domeniul formării profesionale la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava