E.ON. Moldova S.A. ține la confidențialitatea clienților „rău platnici”



Electrica Moldova a intrat, de la începutul acestei luni, în proprietatea grupului german E.ON, care a decis să-i schimbe denumirea în E.ON Moldova. Deși noul proprietar german a spus că „Societatea și-a schimbat doar denumirea, dar rămîne o companie românească”, care va crește calitatea serviciilor, mai nou, am aflat de la purtătorul de cuvînt al E.ON. Moldova, Lucian Luca, că firma germană ține mult și la confidențialitatea clienților săi. În consecință, presa nu va mai avea acces la listele cu clienții rău platnici, datornicii de milioane de lei, abonați casnici și agenți economici (mici și mari consumatori de energie electrică) și nici nu vom mai putea publica numele firmelor deja deconectate de la sursa de energie electrică, pentru că politica firmei s-a schimbat. „E.ON Moldova respectă legislația din România și reglementările A.N.R.E., dar conducerea germană consideră că toți clienții trebuie tratați în mod egal, indiferent de natura acestora”, ne-a spus Lucian Luca. Tot el a mai completat că „politica de recuperare a datoriilor este specifică fiecărei firme”, iar confidențialitatea clienților, fie ei și „rău platnici”, ține tot de politica „germană”, deci nu este reglementată prin A.N.R.E. Vă reamintim că E.ON a investit 100 de milioane de euro pentru a prelua 51% din acțiunile filialei din Moldova, achitînd deja 31,4 milioane de euro pentru preluarea unui pachet de 24,62% din acțiuni, operațiune ce va fi urmată de o majorare de capital. Suma de 100 milioane de euro va fi supusă unui proces de ajustare influențat de evoluția datoriilor nete ale companiei.