– Locatarii unui bloc din Burdujeni sunt nemulțumiți de faptul că „deși plătim mai mult căldura decât cei care nu sunt contorizați și bănuim faptul că este o defecțiune, nimeni nu a venit să verifice aparatele, cu toate că am făcut cerere pentru asta”
– Nemulțumiri ale sucevenilor legate de serviciile aceleiași firme au ajuns și la OJPC, iar directorul Vasile Latiș a declarat că „au fost verificate toate firmele de profil din Suceava și în scurt timp vom face publice rezultatele”
În dorința de a avea iarna facturile la încălzire cât de cât acceptabile și care să nu le ia toți banii din buzunar, mii de suceveni au apelat la firmele specializate în montarea repartitoarelor, crezând că numai așa vor avea și căldură cât le trebuie, și mai mulți bani rămași în buzunar după achitarea cheltuielilor. Numai că „socoteala de acasă nu se potrivește cu cea de la târg”, iar la OJPC reclamațiile împotriva firmelor care montează repartitoarelor au început să „curgă”. În discuție revine iarăși firma „Elsaco”, despre care „Monitorul de Suceava” a mai prezentat într-un material, în urmă cu câteva luni, alte nemulțumiri ale sucevenilor, legate de aceeași problemă, cea a repartitoarelor. La redacția „Monitorului” a venit Sorin Curpin, un reprezentant al locatarilor unui bloc din Burdujeni, nemulțumiți de faptul că „deși ne-am montat repartitoare, plătim mai mult la căldură decât cei care nu au contoare, și posibilitatea de a-și urmări consumul, iar la firma nu avem cu cine sta de vorbă. Fie ne spun două cuvinte, și ne lasă vorbind, fie ne spun să facem cerere de verificare a contoarelor și ei vor veni”. Trebuie precizat faptul că, așa cum am mai spus și mai devreme, marea nemulțumire a acestor reclamanți este aceea că în timp ce locatarii de pe scară necontorizați au plătit ultima factură la căldură de cel mult 1,2 milioane de lei, factura celor cu repartitoare de cost a ajuns până la 1,8 milioane de lei. Pentru că au bănuit că poate fi vorba de o defecțiune de înregistrare, și pentru că de la „Elsaco” li s-a sugerat să facă cere de verificare, Sorin Curpin ne-a declarat că „am făcut și această cerere, de pe 12 ianuarie, dar nu a mai venit nimeni să vadă ce se întâmplă și ce se poate face”. Văzând că nimeni nu ia nici o măsură în această privință, Sorin Curpin a mai prezentat firmei „Elsaco” o altă cerere, de data aceasta solicitându-le reprezentanților firmei să rezilieze contractul. „Am primit răspuns de la ei că nu îmi pot scoate repartitoarele de la calorifere decât în momentul în care îmi montez centrală termică, ori în contractul încheiat cu ei se precizează cu totul alte clauze de reziliere”, a declarat Sorin Curpin. Precizăm că în contractul încheiat de firma „Elsaco” cu cei cărora le-au montat repartitoare este prevăzut faptul că acesta poate fi reziliat în condițiile când una dintre părți nu respectă clauzele prevăzute, sau de comun acord al părților.
– „Știu despre această problemă, și luni voi merge personal să verific repartitoarele și să văd dacă este vreo defecțiune” a declarat directorul „Elsaco” filiala Suceava, Mugur Corlățeanu
Contactat telefonic, directorul „Elsaco” filiala Suceava, Mugur Corlățeanu, a declarat că „știu despre această problemă, și luni voi merge personal să verific repartitoarele de pe acea scară și să văd dacă este vreo defecțiune. În ceea ce privește rezilierea contractului, există anumite clauze, vom merge la fața locului să vedem situația și apoi vom putea stabili ce e de făcut”. Nemulțumiți de serviciile oferite de „Elsaco”, unii suceveni au reclamat firma la Oficiul Pentru Protecția Consumatorului. Directorul OJPC Suceava, Vasile Latiș, a declarat că „sunt înregistrate reclamații cu privire la aceste situații, noi am făcut controale, nu doar la , ci la toate firmele care montează repartitoare și în scurt timp vom face publice rezultatele acestora”.






