Consecințe

“Eliminarea” maxi-taximetriștilor a dublat încasările TPL



“Eliminarea” maxi-taximetriștilor a dublat încasările TPL
“Eliminarea” maxi-taximetriștilor a dublat încasările TPL

– Într-o singură zi s-au încasat 320 de milioane de lei, cel puțin dublu față de zilele anterioare
– Patronii celor 30 de maxi-taxi autorizate, dar mutate pe alte trasee, se plâng că circulă cu mașinile goale și că încasările, extrem de mici, nu acoperă nici măcar costul combustibilului
Scoaterea pe tușă a maxi-taximetriștilor, al căror număr a fost drastic redus, la 30 de mașini, care au voie să circule numai pe trasee „lăturalnice”, a venit ca o mană cerească pentru societatea de transport public local, care, peste noapte, și-a dublat veniturile.
Numai în prima zi în care cele peste 100 de microbuze de maxi-taxi nu au mai avut voie să circule prin oraș, cu excepția celor 30 ale ATPL de călători, societatea de transport public local, TPL, a încasat 320 de milioane de lei.
Conform primarului Ion Lungu, o parte din taxatorii de pe autobuze spuneau că au încasat într-o zi cît altă dată într-o săptămână, ceea ce arată clar că TPL e pe drumul cel bun, adică să aibă resurse suficiente pentru a „trăi pe picioarele lui”.
Primarul a recunoscut că transportul public nu e chiar așa cum ar trebui, fiind necesară suplimentarea numărului de autobuze, dar a spus că nemulțumirile unei părți a sucevenilor nu sunt total justificate:
“Sunt presiuni din partea celor care au fost eliminați de pe trasee, care circulau neautorizați, că transportul public nu poate fi asigurat în condițiile actuale. Chiar și în Paris și în Londra se așteaptă în stații câte 5-10 minute, nimeni nu cere ca imediat ce a ajuns în stație să și urce în autobuz și să plece. Am pus în practică ceea ce mi-ai cerut cetățenii, să fac ordine în transportul public. TPL e o societatea a sucevenilor, acum sunt niște imperfecțiuni ce trebuie corectate, dar nu mai putem reveni la haosul de dinainte”, a declarat Ion Lungu.
În vreme ce TPL și-a dublat încasările, patronii microbuzelor de maxi-taxi din cadrul Asociației Transportatorilor Publici Locali de persoane se plâng că nu vor mai rezista mult în condițiile actuale.
“Pe noile trasee circulăm mai mult cu mașinile goale, încasările de până acum nu acoperă nici măcar prețul combustibilului consumat. Avem trasee pe care nu a existat nici un călător, pe altele, abia dacă s-au încasat 400.000 lei pe zi. Nu vom rezista la infinit în aceste condiții. Pe de o parte, oamenii sună și ne înjură că nu îi ducem unde au nevoie, până în Obcini sau în George Enescu. Nu cerem decât să ne lase să circulăm până acolo, nu contează pe ce trasee”, a spus reprezentantul ATPL de persoane, Dumitru Tiperciuc.
Cert este că încă o perioadă, până când sucevenii se vor învăța cu noile trasee de maxi-taxi și vor decide dacă vor circula cu microbuzele ATPL sau cu autobuzele TPL, stațiile de așteptare vor fi pline tot timpul, iar înghesuiala din mijloacele de transport în comun va fi inevitabilă, mai ales la orele de vârf.



Recomandări

Șoldan anunță că Guvernul a aprobat un memorandum prin care s-au deblocat angajările de șoferi pentru transportul metropolitan din Suceava

Șoldan anunță că Guvernul a aprobat un memorandum prin care s-au deblocat angajările de șoferi pentru transportul metropolitan din Suceava
Șoldan anunță că Guvernul a aprobat un memorandum prin care s-au deblocat angajările de șoferi pentru transportul metropolitan din Suceava